شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عربستان

حوزه/ حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به اینکه  حاکمان جور در کشورهای عربی از جمله امارات و کویت حتی این اقدام  وحشتناک را محکوم نکردند، گفت: بر همه مسلمانان واجب است در حرکت مردمی و بزرگ، این جنایت را محکوم کنندو زمینه ساز بیداری ملت هاو دولت های اسلامی در جهان شوند.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اشاره به جنایت اخیر آل سعود در اعدام دسته جمعی ۸۱ مسلمان مظلوم گفت: وهابیان عربستان دشمنی آشکاری با جریانات مثبت مسلمانان به‌ویژه شیعیان دارند و با همراهی انگلیس و آمریکا تحت عنوان خادمین شریفین، جنایات گسترده ای را علیه شیعیان و مخالفان خود در این کشور اعمال می کنند.

کارشناس سیاسی افزود: از زمانی‌که عربستان به دست خاندان آل‌سعود افتاد و فرقه ضاله‌ای به نام وهابیت در عربستان شکل گرفت، قتل ،غارت، جنایت و پلیدی از همان روزهای نخست توسط این فرقه انجام گرفت.

وی با اشاره به تخریب قبور ائمه در مدینه و محله بنی‌هاشم توسط آل سعود اظهار داشت: این گروه جنایتکار بعد از توسعه قدرت در خارج از مرزهای عربستان، به حرم ائمه از جمله سامرا وکاظمین جسارت و حتی به سمت نجف لشکرکشی کردند .

حجت الاسلام میرمرشدی با تاکید بر اینکه شیعه‌کشی مرام آل سعود است افزود:برای نمونه این رژیم فاسق، شیخ نمر رهبر شیعه را زندانی و به بدترین شکل شکنجه و اعدام کرد.

کارشناس سیاسی، سرکوب تظاهرات شیعیان، شکل گیری القاعده و طالبان و شیعه‌کشی در افغانستان، پاکستان، یمن و به‌ویژه داخل عربستان را از اقداماتِ پست و دور از انسانیت این گروه ضاله بیان کرد.

وی با بیان اینکه آل سعود برای کسب رضایت صهیونیست‌ها از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند بیان کرد: بن سلمان در فکر رسیدن به پادشاهی است و با خوش خدمتی به اسرائیل غاصب و آمریکا فکر می کند به قدرت جدیدی دست می یابد.

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به اقدامات گسترده سازمان های بین المللی و رسانه های خارجی در پوشش وقایع جنگ اوکراین گفت: نظام‌های بین‌المللی و سازمان بین‌المللی مدعی حقوق‌بشر در این ۸ سال که آل سعود اقدام به کشتار کودکان یمنی و حمله به بیمارستان های یمن کرده، سکوت نموده و این جنایات خبیثانه را محکوم نکرده است.

وی با اشاره به اینکه حاکمان جور در کشورهای عربی از جمله امارات و کویت حتی این اقدام وحشتناک را محکوم نکردند، ادامه داد: بر همه مسلمانان واجب است در حرکت مردمی و بزرگ، این جنایت را محکوم کنندو زمینه ساز بیداری ملت هاو دولت های اسلامی در جهان شوند.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه مسلمانان در غیاب دولت‌ها باید وارد میدان شوند و حق مردم مظلوم را از این جنایت‌کاران بگیرند، خاطر نشان کرد: ایران هم می‌تواند با استفاده از رسانه‌های عربی‌زبان و انگلیسی‌زبان پرحرارت به این‌موضوع بپردازد و سازمان ملل و شورای امنیت را به اجلاس فوق‌العاده در این زمینه بکشاند.

حجت الاسلام میرمرشدی با تاکید بر اینکه بن‌سلمان با این حرکت شرایط بسیار خطرناکی را برای حاکمیت عربستان ایجاد کرده، افزود: مردم عربستان دیگر ساکت نخواهند ماند و مردم این کشور جای آرامش برای آل‌سعود نخواهند گذاشت و این‌ها مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha