جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1014402
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
چوب بازی

حوزه/امام جمعه شهرستان گچساران گفت: چوب بازی یک سنت و رسم منسوخ شده است، برای مثال اگر قوزک پای کسی به وسیله چوب در بازی شکسته شود، چگونه می توان اسم آن را یک سنت یا رسم گذاشت؟ باید دیه آن پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام جمعه گچساران در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد به برخی از ناهنجاری‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مقابل این ناهنجاری‌ها سهل انگاری کرده‌ایم.

وی با بیان این که در برابر مشکلات و معضلات بعضی ها ما را «تند» خطاب می‌کنند، افزود: در برابر مشکلات و معضلات تند نیستیم، بلکه برخی‌ در برابر معضلات کند عمل می‌کنند.

حجازی در ادامه با بیان اینکه قبل از هر چیز فرهنگ را برای مردم تعریف کنیم، اظهار کرد: برای مثال در دولت گذشته در استان ما رقاصی و ساز و نقاره را به عنوان فرهنگ تعریف می‌کردند، در حالی که ما فرهنگ والای صله رحم و توجه به دیگران را داریم و می‌بایست آن را بزرگنمایی می‌کردیم، اما در تلویزیون ما چوب بازی را به کرات به نمایش می‌گذارند. این در حالی است که چوب بازی یک سنت و رسم منسوخ شده است، برای مثال اگر قوزک پای کسی به وسیله چوب در بازی شکسته شود، چگونه می توان اسم آن را یک سنت یا رسم گذاشت؟ باید دیه آن پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جمعه نمی توانند با دست خالی برای رفع آسیب‌ها معجزه کنند، یادآور شد: ائمه جمعه وقتی نیروی کار و اعتبار و امکانات نداشته باشند چگونه می‌توانند برای کار فرهنگی معجزه انجام دهند؟.

حجازی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی هم ضمانت اجرایی ندارد؛ گاهی اوقات وقت خود را چند ساعت می گذاریم، اما این وقت به دلیل نبود ضمانت اجرایی در نشست ها به هدر می‌رود باید در سطح کشور قانون تصویب شود تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha