سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
املم جمعه اشنویه

حوزه/ امام جمعه اشنویه گفت: مذاهب اسلامی پیرامون حضرت مهدی (عج) در موارد زیادی با هم اتفاق نظر دارند و بر اینکه مصلح جهانی از ذریات پیامبر و از نسل حضرت زهرا و حضرت علی علیهم السلام است، نامش مهدی، زمین را پر از عدل و داد می کند، به هنگام قیامش جهان پر از عدل و داد می‌شود متفق هستند و در این مورد کسی اختلاف نظر ندارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مصطفی خاتمی، امروز در جلسه شورای اداری اشنویه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر حل سریع مشکلات شهرستان با همکاری ادارات، اظهار داشت: بررسی زندگی انسان در این کره خاکی بیان‌گر این است که همه انسان‌ها در هر عصری گامی به سوی تکامل برداشته‌اند و هر یک از تمدن‌های مادی با همه نوآوری ها در خدمت این تکامل بوده است و نقش انبیاء در این تکامل و همراه سازی تمدن مادی با معنوی بسیار موثر بوده است.

وی افزود: بر این اساس باید در انتظار روزی باشیم که این تکامل به حد کمال برسد و بشر به جای تعامل یک بعدی به تکامل همه جانبه دست پیدا کند و چشم و جان و تن و روان او با هم پیش برود و امکانات مادی با حفظ ارزش های اخلاقی و عقلانی همراه باشد و لذا به همین دلیل همه ادیان آسمانی بر خروج مصلحی در برهه‌ای از زمان اتحاد نظر دارند.

امام جمعه اشنویه اضافه کرد: مهدویت مختص مسلمانان نیست، بلکه همه ادیان به مسئله منجی تاکید دارند. از دیدگاه ما مسلمانان رهبر تکامل همه جانبه بشر فرزندی از فرزندان رسول گرامی بنام حضرت مهدی (عج) خواهد بود و سنی و شیعه در این خصوص روایات فراوانی را بیان کرده‌اند.

ماموستا خاتمی با بیان این که تشکیل حکومت جهانی از ویژگی‌های امام زمان(عج) است، ادامه داد: احادیث و روایات بیان می‌کنند که در پرتو عدل مهدی (عج) زیر پرچم یک قانون، دولت و قدرت در می آید و بساط تمام استبداد و فرعون ها و قارون ها از کوچک و بزرگ برچیده می شود و پرچم عدل و داد در تمام جهان به اهتزاز در آمده و خوشبختی جهان را فرا میگیرد.

امام جمعه اشنویه تاکید کرد: مذاهب اسلامی پیرامون حضرت مهدی (عج) در موارد زیادی با هم اتفاق نظر دارند و بر این که مصلح جهانی از ذریات پیامبر و از نسل حضرت زهرا و حضرت علی  علیهم السلام است، نامش مهدی، زمین را پر از عدل و داد می کند، به هنگام قیامش جهان پر از عدل و داد می‌شود متفق هستند و در این مورد کسی اختلاف نظر ندارد .

وی گفت: یک اختلاف جزئی وجود دارد و آن این‌که اهل سنت معتقدند متولد می شود و شیعه اعتقاد دارد که متولد شده و ظهور خواهد کرد.

ماموستا خاتمی عنوان کرد: در کتب روایی اهل سنت احادیث فراوانی در مورد حضرت مهدی وارد شده است و برخی علما همچون عبدالرحمان سیوطی کتابی جداگانه در این خصوص به نگارش در آورده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی به نام اهل سنت آمده‌ و نظر داده‌اند که این احادیث در مورد حضرت مهدی یا باطل و یا ضعیف هستند و تعداد این افراد به انگشتان یک دست هم نمی رسد و افراطیون، تکفیری ها و سلفی ها نیز متاثر از این فکر هستند.

امام جمعه اشنویه گفت: شیخ شوکانی در کتابی ۵۰ حدیث صحیح السند در مورد حضرت مهدی احصا کرده است و علما معتقدند یکی از این روایت‌ها در اثبات قیام حضرت مهدی (ع) کافی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha