دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار شیخ زکزاکی با نمایندگان قوم فولانی

حوزه/تعدادی از اعضای جنبش اسلامی نیجریه از قبیله فولانی، با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش شیعیان این کشور در محل اقامتگاه وی دیدار و گفتوگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به تازگی تعدادی از نمایندگان و اعضای جنبش اسلامی نیجریه در میان قبیله فولانی واقع در شمال کشور نیجریه با شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش شیعیان این کشور در محل اقامتگاه وی در شهر ابوجا دیدار و گفتوگو کردند.

در این دیدار صمیمانه شیخ ابراهیم زکزاکی ضمن خوش آمدگویی به جوانان جنبش فولانی و همچنین تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، بر لزوم افزایش فعالیت های دینی و فرهنگی جوانان شیعه تاکید کرده و افزود: جامعه اسلامی برای راهنمایی و ارشاد همنوعان خود به جوانان تازه نفس، مصمم، با اراده و اهل علم نیاز دارد.

در این دیدار اعضا و نمایندگان جنبش اسلامی نیجریه در میان قوم فولانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با شیخ زکزاکی گزارش مفصلی از فعالیت ها و برنامه های جنبش اسلامی نیجریه در شمال این کشور در حال حاضر و در دوران مبارزات و حبس غیر قانونی شیخ زکزاکی، ارائه کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی در ماه ها اخیر و به دنبال آزادی از حبس غیرقانونی خود و همسرش که بیش از پنج سال به طول انجامید تاکنون موفق به دریافت گذرنامه خود به منظور خروج از کشور برای هرگونه درمان و مراقبت پزشکی نشده است اما در طول این مدت همواره در مناسبت ها و اعیاد گروه ها و هیئت هایی از اقوام و اقلیت های کشور نیجریه را به حضور پذیرفته است.

لازم به ذکر است، قبیله فولانی قومی هستند که دامنه حضور آنها از شمال تا جنوب و تا مناطقی از غرب آفریقا نیز کشیده شده است و حدود بیش از یک پنجم از جمعیت این قاره را تشکیل میدهند و در بسیاری از مناطق این قاره به صورت عشایری و کوچ نشین زندگی میکنند.

دین مردم فولانی اسلام و اکثرا مالکی مذهب هستند و نقشی مهم و کلیدی در گسترش و فراگیری دین مبین اسلام در قاره آفریقا ایفا می کنند.

جامعه اسلامی به جوانان تازه‌نفس و بااراده نیاز دارد

جامعه اسلامی به جوانان تازه‌نفس و بااراده نیاز دارد

جامعه اسلامی به جوانان تازه‌نفس و بااراده نیاز دارد

جامعه اسلامی به جوانان تازه‌نفس و بااراده نیاز دارد

جامعه اسلامی به جوانان تازه‌نفس و بااراده نیاز دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاظم IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    چه باحال
  • . IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    خدا حفظش کنه
  • محب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    این شخص خیلی مخلص و حقیقتا یک عالم وارسته هست خدا حفظ کند ایشان را