سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عراق

حوزه/ "قاسم سلمان العبودی" کارشناس عراقی گفت: طیف وسیعی از عراقی‌ها و سیاستمداران عراقی که فرزندان محور مقاومت هستند، با رفتارهای توطئه آمیز رهبران اقلیم کردستان یا دیگران موافق نیستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری حوزه، در اواخر سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شهادت رساندن دو مستشار ایرانی در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده ای در هدف قرار دادن مقر جاسوسی این رژیم در اربیل به آنها داد.

در این عملیات دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه(موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق بامداد یکشنبه (۲۲ اسفند ماه) مورد هدف قرار گرفتند. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس؛ مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت. سپاه تاکیدکرد که بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

۳ پیام پاسخ کوبنده ایران به مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل

در همین راستا خبرنگار بین الملل حوزه با "قاسم سلمان العبودی" کارشناس و تحلیلگر عراقی به گفت وگو پرداخته است.

قاسم سلمان العبودی با اشاره به پیام های حمله موشکی ایران به مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل در گفت و گو با حوزه گفت: پیامی که ایران اسلامی به شمال عراق رساند در اصل حاوی سه پیام در یک زمان بود.

سپاه تحرکات مشکوک اسرائیل در کشورهای همسایه را رصد می کند

وی ادامه داد: اولین پیام خطاب به رژیم صهیونیستی بود که مصالح عالی امت اسلامی و امنیت ملی ایران خط قرمز محسوب می شود و هیچ طرف بین المللی نمی تواند آسیبی به آن وارد کند و جوانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراقب تمام تحرکات مشکوکشان در همه کشورهای همسایه ایران هستند.

کارشناس عراقی با اشاره به پیام دوم این اقدام شجاعانه گفت: پیام دوم خطاب به دولت اقلیم کردستان بود که به گفته رهبرانشان، در دوره قبل که گروه های تروریستی داعش به مرزهای اربیل رسیدند، ایران دستش را برای یاری آنها به طرف کردها دراز کرد و همان دست امروز اجازه نمی دهد آنها و دیگران به امنیت ملی مردم ایران که با بسیاری از توطئه های بین المللی و غربی رنج دست و پنجه نرم می کنند آسیبی وارد کند.

وی در این باره تصریح کرد: زبان حال مقاومت می گوید پاسخ خوبی جز خوبی نیست پس به خودتان برگردید و مطمئن باشید که تل آویو و واشنگتن شما را از آتش خشم ما حفظ نمی کنند و زلینسکی برای شما الگویی است در برابرتان تا خودتان را ارزیابی کنید که الگویی خوب و پسندیده است یا بد و ناپسند.

هشدار به قدرت های سیاسی و دولت آینده عراق از کمین اسرائیل در اربیل

سلمان العبودی با معرفی پیام سوم این پاسخ کوبنده گفت: پیام سوم به قدرت های سیاسی عراق بود که مشغول توافق و اجماع سیاسی با سران اصلی کردهای جدایی طلب هستند کسانی که میزبان فعالیت های جاسوسی اسرائیل در شمال عراق اند که اثرات منفی آن متوجه عموم مردم عراق است.

وی با بیان اینکه این اقدام متوجه دولت آینده عراق نیز است، افزود: دولت آینده عراق بایستی نقش خود را در مهار رفتار کرد هایی که می خواهند عراق را با تقسیم به مناطق مختلف و سپس پیش رفتن به سمت عادی سازی شرم آور و تحقیرآمیز با رژیم صهیونیستی به لبه پرتگاه برساند،ایفا کند.

مخالفت آیت الله سیستانی از پیوستن عراق به طرح ابراهیمی

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط به طور ویژه، گرایشات یهودی آشکاری برای ترویج به اصطلاح دین ابراهیمی وجود دارد که تلاش می کنند شهر تاریخی اور را به سکوی پرشی برای این روند مشکوک تبدیل کند که آیت الله سیستانی سال گذشته در دیدار با پاپ در نجف اشرف با این موضوع مخالفت کرد.

طیف وسیعی از عراقی ها مخالف توطئه های اقلیم کردستان هستند

العبودی گفت: من فکر می‌کنم این پیام‌ها از طرف مقابل به وضوح خوانده و دریافت شده و همه باید مسئولیت‌های دینی، ملی و اخلاقی خود را بر عهده بگیرند.

کارشناس عراقی در پایان با تاکید بر این مطلب که موشک های تهران به برخی از کسانی که از اصول ملی و اسلامی خود دور شده بودند، حق را نشان داد، ادامه داد: در سطح روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران ، فکر نمی‌کنم که این موشک‌ها تأثیر زیادی بر آن بگذارد، زیرا طیف وسیعی از عراقی‌ها و سیاستمداران عراقی که فرزندان محور مقاومت هستند، با رفتارهای توطئه آمیز رهبران اقلیم کردستان یا دیگران موافق نیستند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha