دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محسنی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین گفت: اصل بر این است که صله ارحام حضوری باشد، اما اگر به دلایلی امکان حضوری میسر نبود از طریق ارتباط تصویری و صوتی می شود آن را انجام داد، لذا هیچ بهانه ای برای قطع ارتباط با خویشان و بستگان نیست.

حجت الاسلام محسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین با اشاره به تلاش دشمن در جنگ نرم برای فروپاشی بنیان خانواده، اظهار کرد: امروز در برخی از سریالها و فیلم های رسانه ملی هم شاهد تبلیغ زندگی های تجملاتی و فاصله گرفتن از سنت های اصیل اسلامی هستیم که بزرگترین آفت برای خانواده ها به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: صفا و صمیمیتی که بین خانواده ها حاکم بود به واسطه تجملات و چشم و هم چشمی بسیار ضعیف شده و در بعضی موارد به خاطر عدم رعایت شئونات اسلامی و شرعی از قبیل رعایت نکردن حجاب و آرایش های زننده و گاهی مصافحه با نامحرم و پوشش های نامناسب باعث شده صله ارحام آسیب جدی ببیند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین بیان کرد: یکی از آسیب هایی که خانواده ها در این روزها با آن مواجه هستند، مشکلات روحی و روانی است به ویژه افسردگی که عامل مهم آن قطع ارتباط با اقوام و خویشان است. با کشیدن حصاری به دور خود و خود را تافته جدا بافته دانستن این گسست بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: توجه به رعایت مسائل شرعی مکان و زمان نمی شناسد و خانواده ها در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی باید به این موضوع مهم اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام محسنی تصریح کرد: اصل بر این است که صله ارحام حضوری باشد، اما اگر به دلایلی امکان حضوری میسر نبود از طریق ارتباط تصویری و صوتی می شود آن را انجام داد، لذا هیچ بهانه ای برای قطع ارتباط با خویشان و بستگان نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابراهیمی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبونتش گم شد. خداوند فرمود: ای نوح! به یقین او از خاندان تو نیست، او [دارای] کرداری ناشایسته است، پس چیزی را که به آن علم نداری از من مخواه، همانا من تو را اندرز می دهم که مبادا از ناآگاهان باشی ﴿هود، 46﴾
    • مرتضی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      1 0
      امام علی علیه السلام فرمودند: همنشین بد پاره اى از آتش است؛ بنابراین قطع ارتباط، با اقوامی که (خدا نکرده) رفتار کفر آمیز دارند صحیح است، صله رحم یعنی ارتباط بین مومنین که قطع آن موجب خسران است و امیرالمومنین علی(ع) فرموده اند: مومن با برادر مومنش فریبکاری نمی کند و به او خیانت نمی ورزد و او را خوار نمی سازد و به او تهمت نمی زد. لذا نبی اکرم(ص) فرمودند: دوستی مومن با مومن برای خدا از بزرگترین شعبه های ایمان است. آگاه باشید هر که دوستی اش برای خدا، دشمنی اش برای خدا، عطایش برای خدا و منعش برای خدا باشد، از برگزیدگان الهی است.
  • تخصیص IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    صله ی رحمی که باعث تاثر اعتقادی باطل، کاهش عفاف، شرکت در مجلس گناه و ... شود قطعا حرام و ممنوع است.