دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ امام جمعه تالش گفت: روز جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان سرآغاز نظام‌سازی تمدن نوین اسلامی دانست.

حجت الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه شهرستان تالش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱، یک‌بار دیگر بر لزوم توجه مسئولین به امر «اشتغال و تولید» و «اقتصاد و رونق در تولید و معیشت» تاکید فرمودند.

وی تنها راه دست‌یابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر را تقویت تولید دانش‌بنیان دانست و گفت: دانش‌بنیان یعنی، تولید ثروت از علم و شناسایی فرصت‌های کارآفرینی، توسعه کاربردی علم و فناوری، ایجاد هم‌افزایی علم و ثروت و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچون سال‌های گذشته در زمینه تحقق شعار سال بر این موضوع تاکید داشتند که، نباید صرفاً به کارهای سطحی، همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاه‌ها اکتفاء کرد، بلکه لازم است سیاست‌گذاری درستی در این عرصه داشته باشیم.

حجت الاسلام نورزاد با اشاره به اینکه برای تحقق تولید دانش بنیان لازم است که چهار مرحله و رکن را مد نظر قرار داد، گفت: این چهار رکن عبارتند از: "زیست بوم فناوری که دانشگاه‌ها هستند"، "پارک‌های علم و فناوری، که ایده‌ها را تبدیل به محصول کرده و چرخه تجاری سازی را تکمیل کنند"، "توسعه مراکز رشد و ایجاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های جسورانه، اعم از افراد، شرکت‌ها و مؤسساتی که با مشاوره و هدایت آن سرمایه مذکور را به بازدهی برسانند".

امام جمعه شهرستان تالش افزود: در شهرستان تالش نوابغ، نخبگان و مخترعین خوبی حضور دارند که متاسفانه آن طور که باید، مورد حمایت نهادهای مسئول واقع نمی‌شوند.

وی با اشاره به جوان مخترع تالشی که در عرصه بین‌المللی مقام کسب کرده است، خاطر نشان کرد: جوان تالشی برای اولین بار در جهان برای مبارزه با باکتری‌ها و عفونت بیمارستانی به جای استفاده از مایعات کلردار و اشعه خطرناک یو وی، لامپ آنتی باکتریال را اختراع کرد اما متاسفانه در سه سال گذشته حمایتی از او نشده است و یا جوان نخبه‌ای که برای امحاء پسماند عفونی اختراعش ثبت ملی شده اما نزدیک به دو سال است که هیچ حمایتی از او نشده است.

حجت الاسلام نورزاد با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: روز جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان سرآغاز نظام‌سازی تمدن نوین اسلامی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha