چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1153490
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
تظاھرات در آمریکا

حوزه/ یکی از دلایل مواجهه خشن با این دانشجویان و فراموش کردن شعار «آزادی‌ بیان» از سوی دولت امریکا، هراس از هویت ایرانی-اسلامی این تجمعات است. رسانه‌های رسمی آمریکا به صراحت از تکرار شعارهای رهبر ایران توسط دانشجویان سخن گفته و ابراز نگرانی می کنند.

خبرگزاری حوزه | شکل گیری مطالبه صریح و حق طلبانه دانشجویان و اساتید در امریکا نیازمند تحلیل و بررسی فراوانی است.

در این باره دو نکته قابل توجه است:

نکته اول: در مهد تمدن غرب و قبله آمال آن، شعارهای انقلاب اسلامی و نمادهای مقاومت توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

این پدیده شگفت انگیز نشان از پیشروی مرز گفتمانی انقلاب اسلامی و فتح قله‌های تمدن غرب است.

تمدن غرب در جنگ رسانه‌ای علیه مردم خود شکست خورده و دیگر روایت او از حوادث جهان مورد پذیرش نیست آنگونه که یازده سپتامبر را روایت کردند؛ بلکه روایت انقلاب اسلامی به نزدیکی ذهنیت مردم جهان با حقیقت ماجرا منتهی شده است.

یکی از دلایل مواجهه خشن با این دانشجویان و فراموش کردن شعار «آزادی‌ بیان» از سوی دولت امریکا، هراس از هویت ایرانی-اسلامی این تجمعات است.

رسانه‌های رسمی آمریکا به صراحت از تکرار شعارهای رهبر ایران توسط دانشجویان سخن گفته و ابراز نگرانی می کنند.

تصاویر رهبران مقاومت و پرچم ایران نیز در دستان جوانان دانشجو مشاهده می‌شود.

مطالبه صریح و حق طلبانه شعارهای انقلاب اسلامی در مهد اندیشه غرب، ترسیم کننده مرزهای جدید تمدنی در آینده است؛ البته این موضوع به این معنا نیست که ایران در این حوادث مانند امریکا در فتنه مهسا عمل کرده باشد بلکه مقاومت ملت ایران بر سر موضوع فلسطین، جامعه اسلامی و جهانی را به چنین بلوغی رسانده است که هزینه شعارهای انقلاب را جوانان امریکا بپردازند.

نکته دوم: جایگاه دانشگاه در تمدن غرب، شبیه جایگاه حوزه علمیه در انقلاب اسلامی است.

دانشگاه خاستگاه تمدن غرب است. شکل گیری آشوب‌های دانشجویان در غرب با آشوب دانشجویان در دانشگاه ایران مقایسه نمی‌شود و برای درک درست از آنچه در حال شکل‌گیری است، تصور کنید که چنین حرکاتی علیه انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم و حوزه های سراسر کشور با حضور طلاب و علما شکل بگیرد.

شکل گیری آشوب و اعتراض به یک تمدن در خاستگاه علمی و سیاسی آن، نشانه احتضار و جان کندن آن تمدن محسوب می‌شود.

به نظر می رسد دنیا شرایطی شبیه سال ۱۳۵۶ ایران را سپری می‌کند و سرعت حوادث، پیش بینی آینده را سخت کرده است؛ اما به طور قطع می‌توان گفت جهان در حال حرکت به سوی تجربه ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ با مقیاسی جهانی است.

سید عبدالله هاشمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha