دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت ورود دولت به مقوله زیارت برای رفع موانع خدمت رسانی شایسته به زائران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان، وزرای هیئت دولت، استاندار، مسئولان استانی، نظامی و انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد سفر استانی هیئت دولت به استان خراسان رضوی موجب رفع مشکلات مردم شود.

وی با بیان اینکه صفات دلسوزی، کاردانی، روحیه جهادی و اخلاص رئیس دولت سیزدهم موجب امیدواری مردم است، اظهار کرد: مردم وفادار، صبور و انقلابی ایران شایسته بهترین خدمت‌ها و زندگی آرام و آسان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به مشکلات حوزه زیارت اشاره و عنوان کرد: دولت محترم اگر مقوله زیارت و عتبات عالیات را که در این بین آستان قدس رضوی مهمترین می‌باشد، مسئله خود بداند؛ مشکلات مربوط به این حوزه حل خواهد شد، در غیر این صورت همچنان با کاستی ها، مشکلات و کمبودها مواجه خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، گفت: جنابعالی خود توفیق خدمتگزاری در آستان قدس را داشته اید و با کمبودها، کاستی ها، هزینه ها و نیازهای آن به خوبی آشنایی و اشراف دارید، لذا تقاضا داریم دولت محترم همانگونه که مسئله معشیت مردم، تحصیل، امنیت، بهداشت و غیره را مسئله خود می‌داند، زیارت را نیز در کنار آن‌ها مسئله خود بداند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه ورودهای مقطعی دولت برای رفع برخی مشکلات حوزه زیارت راهگشا نیست، عنوان کرد: اگر دولت در آستانه مقدس حضرت معصومه(س) ورود نمی‌کرد و فضای زیارتی کنونی که تقریبا پنج برابر قبل از آغاز نوسازی‌ها و بازسازی‌هاست و پارکینگی با ظرفیت حدود ۶ هزار خودرو و صحن‌های جدیدی که چند برابر دو صحن موجود هستند احداث نمی‌شد، امروز مقوله زیارت در آن آستان مقدس با مشکلات جدی رو به رو بود و این خدمت رسانی‌های ارزنده به مردم در زیارت آستان مقدس حضرت معصومه(ص) رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه از تمامی دولتمردان درخواست داریم مقوله زیارت را مسئله خود بدانند، اظهار کرد: تشکیل جلسات منظم شورای عالی زیارت با حضور رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور و توجه به بافت پیرامون حرم مطهر از جمله درخواست‎های آستان قدس رضوی از دولت محترم است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: وارد قرن جدید شدیم اما مشکلات بافت پیرامون حرم مطهر همچنان ادامه دارد و به قرن جدید کشیده شده است، از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم در دولت کار، تلاش و جهاد، بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را به سرانجام برساند تا به دولت بعدی منتقل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، گسترش طرح تفصیلی منطقه ثامن به شعاع قابل قبول، بهره مندی طرح بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از اعتبارات دولتی، حمایت از برنامه های شهرداری مشهد مبنی بر ایجاد یک هزار چشمه سرویس بهداشتی در اطراف حرم مطهر، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی و تعیین تکلیف و ساخت ابنیه طبق طرح مصوب در اراضی دولتی بافت پیرامون حرم مطهر، را به عنوان دیگر درخواست های آستان قدس از دولت مطرح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha