پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
برگزاری پویش همگانی کتابخوانی در پارک گلزار شهدای گمنام  

حوزه/مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد شکل گیری نهضت تبلیغ و حمایت از کتاب های خوب در سراسر کشور باشیم.

فائزه حسین خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: از دیگر اتفاقات خوب فرهنگی که در سال جدید چشم انتظار تحقق آن هستم، بحث ساماندهی یارانه کتاب است تا به شکل عملی از نویسندگان و ناشران کتاب ها و نیز کتاب خوانان حمایت لازم به عمل آید.

وی افزود: از دیگر اتفاقات خوب می توان به بحث راه اندازی کتابخانه‌ های اینترنتی و امکان دسترسی به محتوای «ای بوک» تمام کتاب‌های کتابخانه‌ای اشاره کرد، مثل ایده کتابخانه ی مجازی طاقچه که با پرداخت ماهیانه یک مبلغ منصفانه، می توان هزاران کتاب را مطالعه کرد.

وی همچنین گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۱ شاهد تحقق بحث ریل گذاری و تبلیغ نهضت ملی نذر کتاب باشیم که خود شامل نذر کتاب کاغذی و نذر خواندن کتاب و ایجاد کتاب صوتی برای نابینایان و کسانی می شود که به هر علتی ناتوان از خواندن هستند.

این مدرس سواد رسانه ای بیان داشت: همچنین در سال جدید امیدوارم که بحث ساماندهی قراردادهای تلویزیونی و سینمایی و حتی تبلیغاتی بازیگران و به طور کلی افراد مشهور و یا موسوم به سلبریتی تحقق پیدا کرد که در این زمینه حتی می توان از تجربه غرب و ایجاد شرکت های واسطه که مسئولیت رفتارهای سلبریتی ها و مدیریت آن ها را به عهده می‌گیرند، استفاده کرد.

وی در خاتمه افزود: در سال ۱۴۰۱ همچنین امیدوارم که هر قانون قابل دفاع در مورد ساماندهی فضای مجازی مصوب شود، کما این که به شخصه معتقدم حتی فقط همین یک موردِ «واقعی و انحصاری شدن» آی پی افراد اگر انجام شود، بسیاری از مشکلات در این زمینه مرتفع می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha