سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: مردم سالاری دینی حاصل جمهوریت و اسلامیت به عنوان ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر ضمن دعوت به تقوا، ثمره ماه مبارک رمضان را تقوا برشمرد و اظهار داشت: جمهوریت و اسلامیت و مردم سالاری دینی، ارکان اصلی جمهوری است و لذا شیوه حکومتی امام راحل در مقابل نظام‌های سلطنتی است.

وی با اشاره به تاکید امام(ره) بر رأی‌گیری اصل جمهوری اسلامی، افرود: این انتخابات از ابتکارات امام خمینی(ره) برای جلوگیری از سوءتفاهم‌هایی همانند تحمیل نظام جمهوری بر مردم و از سوی دیگر سنجش میزان رضایت مردم بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین مطیعی ادامه داد: مردم با شرکت در راهپیمایی‌های مختلف در سال، مراسم تشیع پیکر شهدا خصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی، پیمان خود با جمهوری اسلامی را تمدید می‌کنند.

وی حفظ نظام جمهوری اسلامی را از واجبات دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی را امانت تاریخی انبیا، نظامی الهی و محل امید همه مسلمانان می‌دانند که اکنون تحقق یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: رکن ثبات جمهوری اسلامی حضور مردم است و مسئولان لازم است برای حفظ حضور مردم، وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

حجت الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به روز طبیعت یادآورشد: در روز طبیعت با رعایت تقوا برای نشاط جسمی، مراقب باشیم تا روح خود را آلوده نکنیم.

وی ابراز داشت: حضور مقتدرانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در نمایشگاه دوحه قطر و در خانه دشمن، اقتدار نظام جهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

امام جمعه سمنان با اشاره به شکل گیری اجلاسی با حضور رژیم صهیونیستی و آمریکا با کشورهای منطقه، یادآور شد: دولت سیزدهم با دیپلماسی قوی و گسترش روابط عزتمندانه با کشورهای دوست و شرکای راهبردی ایران، توطئه اجلاس نقب را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به هجده فروردین روز بهداشت و سلامت، مطرح کرد: تامین آب و غذای سالم و امکانات بهداشتی و تامین سلامت روحی جامعه و انجام کارهای فرهنگی، در جلوگیری از بزهکاری‌ها بسیار مهم است.

حجت الاسلام‌والمسلمین مطیعی تاکید کرد: با ترویج سبک زندگی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha