چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
عضو شورای شهر شیراز محمدیان

حوزه/ رئیس شورای هیئات مذهبی فارس گفت: هیئات مذهبی رزمایش مواسات و جهاد همدلی را ادامه دهند و طرح تهیه بسته‌های معیشتی و دلجویی و کمک به خانواده‌های نیازمند، حمایت از ایتام و سرکشی به یتیم‌خانه‌ها در دستور کار هیئات مذهبی قرار گیرد.

رضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، ماه رمضان را ماه عبودیت و بندگی دانست و اظهار کرد: نسیم رحمت الهی بار دیگر شروع به وزیدن گرفته است تا غبار از دل بندگان بزداید و آن‌ها را ملکوتی کند، ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و ماه بندگی مخلوق به درگاه خالق فرا رسیده است.

وی توجه به چند نکته در خصوص ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اجرای مفاد مصوبات ستاد ملی کرونا که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، سرلوحه برگزاری مراسم و جلسات حضوری قرار گیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس عنوان کرد: رزمایش مواسات و جهاد همدلی ادامه یابد و طرح تهیه بسته‌های معیشتی و دلجویی و کمک به خانواده‌های نیازمند، حمایت از ایتام و سرکشی به یتیم‌خانه‌ها در دستور کار هیئات مذهبی قرار گیرد.

محمدیان به راه‌اندازی محافل قرآنی خانگی در کنار طرح جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و برگزاری مسابقات قرآنی و ارائه پیشنهاد ختم قرآن و هدیه ثواب تلاوت قرآن به شهدا اشاره و بیان کرد: هیئات مذهبی در پویش همگانی طرح «افطاری ساده» و توزیع بسته‌های افطاری در سطح معابر عمومی در محلات و مساجد به صورت بیرون‌بری شرکت کنند.

وی همچنین اجرای طرح توزیع نان صلواتی در مناطق محروم در نیمه رمضان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت علیهم السلام امام حسن مجتبی (ع) را از جمله برنامه های هیئات مذهبی برشمرد و گفت: برگزاری مراسم مناجات‌خوانی و شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ترجیحاً در فضای دارای تهویه مطبوع یا روباز نیز از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha