یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیا و ترویج الگوی زن تراز انقلاب اسلامی و با توجه به اسناد بالادستی نظام در حوزه زن و خانواده، ۷۷ باب کانون تخصصی خواهران در مساجد استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به تربیت نیروی مومن، متعهد و متخصص انقلابی به عنوان یکی از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: تحقق عدالت فرهنگی، نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی مساجد، از مهمترین رویکردها و سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ستاد استان توانسته سال گذشته با بهره‌مندی از ظرفیت شبکه منظم و منسجم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نیل به اهداف پیش بینی شده، کارنامه موفقی داشته باشد.

شفیعی توجه به موضوع زن و خانواده را از محورهای مهم فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در سال جاری عنوان کرد و گفت: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود موضوع زن و خانواده را سوژه‌ای علیه باورهای دینی و اجتماعی مردم قرار داده، نیازمند نقش‌آفرینی بانوان در تمامی عرصه‌ها هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای اهداف کلان حوزه زن و خانواده به دنبال ایجاد شبکه فعالیت‌ها و تعاملات فرهنگی، اجتماعی منطبق بر الگوی تعالی دختران و بانوان ایرانی بوده و در این راستا آماده همکاری و تعامل با اداره کل امور بانوان استانداری و دیگر نهادهای هم سو هستیم.

زهرا کوهی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در لزوم توجه اساسی به سه موضوع مسجد، مدرسه و مادر به عنوان بهترین راهبرد برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: توجه به موضوع زن و خانواده در مساجد و ایجاد فضای‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع به نوبه خود در موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز تاثیرات مثبت و سازنده خواهد داشت.

وی با توصیف مساجد به عنوان محل اطمینان خانواده‌ها، ابراز کرد: ترسیم چشم انداز و افق فعالیت بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، احیای کارکردهای اصلی مساجد به‌ویژه تولید و بازتولید روحیه جهادی و انقلابی، توجه به موضوع زن و خانواده، الگوسازی، انجام کار تخصصی به‌دور از موازی کاری با رویکرد هم افزایی، از مهمترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری بوده و دفتر امور زنان و خانواده استانداری آماده همکاری با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در راستای تقویت این ماموریت هاست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha