یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1017257
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
حوزه گیلان

حوزه/ در جلسه معاون تبلیغ و امور فرهنگی استان گیلان با مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به طلاب استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، نشست حجت الاسلام سیداسمعیل میرهاشمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با سجاد ستوده مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان، امروز در مدیریت حوزه استان برگزار شد.

ستوده در این جلسه با تاکید بر حضور مبلغین در فضای مجازی، اظهار کرد: اگر یک مبلغ بتواند با تولید محتوای مناسب برای خانواده‌ها در فضای مجازی فعالیت کند، مخاطب فضای مجازی به مراتب بیشتر از فضای حقیقی است، زیرا گنجایش یک مسجد در فضای حقیقی به ۵۰ هزار نفر یا ۱۰۰ هزار نفر نمی‌رسد، اما در فضای مجازی برای یک مبلغ این امکان وجود دارد که صدها هزار مخاطب جذب کند.

وی ادامه داد: قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان آمادگی دارد در بستر حقیقی و مجازی، سواد رسانه‌ای را برای طلاب و روحانیون علاقمند آموزش دهد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اکنون نمی‌توان ابعادی از زندگی را یافت که توسط فضای مجازی دست‌خوش تغییر و تحول نشده باشد، گفت: سبک زندگی، نوع نگرش مردم به موضوعات و سایر حوزه‌ها از جمله ابعادی است که در جریان فضای مجازی متحول شده است.

ستوده با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در عرصه خانوادگی در حوزه فضای مجازی است، گفت: مهم‌ترین عوامل مربوط به طلاق در استان گیلان ابتدا مسائل اقتصادی و سپس آسیب‌های ناشی از فضای مجازی است و همین عامل باعث شده گیلان رتبه چهار آمار طلاق را در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha