دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آداب ماه مبارک رمضان

حوزه/ "صفای رمضان" عنوان کتابی است دربردارنده برخی از مهم ترین دیدگاه های استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی در خصوص مباحث دینی و معنوی که در برنامه تلویزیونی "معرفت" بیان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بعد از تلاوت آیات نورانی قرآن و تدبر در کلام وحی، همچنین روزه داری و حضور در مراسم های معنوی دعا و مناجات خوانی، بی شک یکی از بهترین کارها در ماه مبارک رمضان، مطالعه کتب خوب، مفید و پرمحتوا به خصوص متناسب با حال و هوای معنوی این ماه عزیز و بی نظیر است.

در همین راستا در سلسله مطالبی با عنوان" با یار مهربان در ماه خوب خدا" به معرفی برخی از کتاب های شاخص و ارزشمند پرداخته ایم که نسبتی مشخص با بهار قرآن و ماه توبه و انابه دارند.

مجموعه ‌برنامه تلویزیونی "معرفت" از جمله برنامه‌های قدیمی صدا و سیماست که در زمینه تبیین اندیشه و معارف دینی تولید شده می‌شود و بر این اساس، کتاب "صفای رمضان" برگرفته از همین برنامه است که در آن، مخاطب با دیدگاه‌های دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد شناخته شده رشته فلسفه در خصوص رابطه علم و عبادت، رابطه شب قدر با ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، شب قدر و ارتباط آن با روابط اجتماعی و حق‌الناس، چیستی زمان و مکان، وابستگی و وارستگی و راه رسیدن به معرفت با نگاهی بر نهج‌البلاغه آشنا می گردد.

این اثر به ویژه برای افرادی که به مباحث عمیق عرفان اسلامی و فلسفه علاقه‌مند هستند، کتاب بسیار مفیدی است.

لازم به ذکر است که دکتر اسماعیل منصوری‌لاریجانی و ابوالفضل تاجیک، نویسندگان این کتاب می باشند که دیدگاه‌های استاد ابراهیمی دینانی را تدوین نموده اند.

همچنین گفتنی است که ناشر کتاب، انتشارات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش) و ویراستار آن مریم عابدی است و این کتاب تا به حال چند بار تجدید چاپ شده و مورد استقبال خوب دوستداران یار مهربان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha