سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بازدید

حوزه/ رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: تعدادی از روزه اولی‌ها در اولین سال ورود به ماه میهمانی خدا از مراکز مذهبی و تاریخی قم بازدید کردند.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با خبرنگار حوزه، اظهار داشت: این برنامه برای دانش آموزان دختر مقطع سوم دبستان که امسال با ورود به ۹ سالگی برای اولین روزه خود را بصورت کامل می گیرند و وارد ماه فیض و رحمت الهی شدند، برگزار گردید.

نرجس نیازمند ادامه داد: این دانش آموزان در قالب برنامه تور قم گردی در ابتدا از خانه موزه شهیدان زین الدین بازدید و در خلال آن در ۵ بخش، وصایا، خاطرات و یادگاری‌های این دو شهید والامقام و تصاویر ۶ هزار شهید گلگون کفن استان قم آشنا شدند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم اهمیت انتقال مفاهیم دینی و ارزشی در قالب های جدید به نسل جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: تصاویر و خلاقیت های انجام شده در خانه موزه شهیدان در انتقال مفاهیم دفاع مقدس با استقبال چشمگیر دانش آموزان همراه شد.

وی بازدید از بیت تاریخی امام راحل را از برنامه های دیگر روزه اولی ها دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) از سال ۱۳۳۵ در این خانه ساکن بودند و تا پیش از تبعید به عراق سال‌های پر التهاب مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی را از این خانه رهبری می‌کرد. دانش آموزان طی این بازدید از نمایشگاه دائمی و مصور «آینه انقلاب» و دوران مختلف زندگی و مبارزات امام راحل آشنا شدند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم زیارت مضجع امام موسی مبرقع(ع) را برنامه دیگر روزه اولی ها یاد کرد و گفت: مرقد مطهر این امامزاده جلیل القدر چهارمین زیارتگاه مهم کشور است که هنوز جایگاه آن به درستی در بین شهروندان و همچنین زائران تبیین نشده است.

نیازمند، نماز جماعت و افطار را برنامه آخر روزه اولی های قم دانست و اظهار داشت: در این برنامه بیش از ۸۰ دانش آموز روزه اولی دختر از یکی از دبستان های استان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha