جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با طلاب خواهر خوی

حوزه/ حجت الاسلام رضوی گفت: امروز جامعه بشری در آتش جهل و غفلت می سوزد و درمان آن در دست ما طلاب است که باید معارف حقه اهل بیت را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در جمع طلاب خواهر خوی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از ماه مبارک رمضان به ماه میهمانی یاد شده است و قطعا در این ماه خدای متعال بهترین پذیرایی را از ما کرده است که یکی از آن ها غفران گناهان و چند ده برابر شدن ثواب اعمال مان است و باید دقت کنیم که آن چه در ماه رمضان به دست آورده ایم روزی یک سال ماست و باید از آن مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: باید از سرمایه های معنوی خود در طول سال مراقبت کنیم و مهم ترین مسئله در اعمال حسنه رساندن آن ها به آخرت است و این که در آیات قرآن وارد شده است مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها برای رساندن عمل صالح به آخرت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: امام سجاد علیه السلام کتابی تحت عنوان رساله حقوق دارند و اگر به آن حقوق توجه کنیم بسیاری از اندوخته های معنوی ما می تواند ما را در رسیدن به سعادت اخروی کمک کند؛ اولین حق که در رساله الحقوق بحث می‌شود حق الله است که اگر رعایت شود خدا سریع ثوابش را میدهد و مراد از حق الله اطاعت از خداوند متعال است.

وی افزود: مراد از حق اعضا در روایات و رساله امام سجاد به کار گرفتن تمام تمام استعدادها و اعضا و جوارح برای حرکت در مسیر رضایت الهی است و حق زبان این است که از بدگویی و فحش خودمان را نگه داریم خوب حرف بزنیم حرف خوب بزنیم.

حجت الاسلام رضوی گفت: ریشه گناه یا غفلت است یا جهالت و یا فقر و نداری است یا اینکه این گناه از روی کبر و غرور اتفاق می افتد و امروز جامعه بشری در آتش جهل و غفلت می سوزد و درمان آن در دست ما طلاب است که باید معارف حقه اهل بیت را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha