شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، از یک گنج بزرگ صحبت کرد که مردم با استفاده از آن می‌توانند به منبع نور الهی خداوند متعال متصل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، پیرامون اهمیت "دعا" در ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: پیامبر اعظم(ص) بالاترین عبادات را "دعا" عنوان کرده و بیان فرموده‌اند «الدعاء من أفضل العبادات»؛ پس توصیه می‌کنم تا می‌توانید در این ماه، دعا کنید.

وی، همچنین بهترین راه برای اصلاح امور زندگی را دعا کردن دانست و گفت: از فرمایشات پیامبر اعظم(ص) و معصومین(ع) این‌گونه برداشت می‌کنیم که بهترین راه برای اصلاح امور زندگی، دعاست.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آثار عظیم دعا، بیان کرد: اولین اثر دعا کردن، اتصال به خداوند متعال و در نتیجه بازگشت به خود است که در نتیجه این ارتباط، می‌تواند حقیقت خودش را پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، یکی دیگر از اثرات دعا در زندگی را "امنیت روحی" و "کاهش اضطراب" دانست و گفت: به تعبیر اندیشمندان و متفکرین علوم انسانی، دنیای امروز علیرغم پیشرفت‌ها، اختراعات و اکتشافات بزرگی که صورت گرفته، یک دنیای ناتوان و شکست‌خورده در زمینه امنیت روحی و روانی بشر است.

وی تصریح کرد: به تعبیر دانشمندان، امروز مردم کشورهای صنعتی، با میلیون‌ها قرص خواب‌آور به خواب می‌روند و افسردگی در صدر فهرست بیماری‌هایی است که در کشورهای پیشرفته صنعتی به چشم می‌خورد.

این استاد حوزه علمیه، ادامه داد و گفت: یکی از علت‌های این افسردگی و ناتوانی روحی، دوری مردم با خالق و جدایی از دین راستین است؛ ازاین‌رو یکی از بهترین‌ راه‌های رفع اضطراب و افسردگی، دعا و مناجات با خداست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، تصریح کرد: به تعبیر مرحوم علامه امینی، «شیعه دو گنج گران بهاء به نام "دعا" و "زیارات" دارد» که انسان می‌تواند با بهره‌برداری از این دو گنج در بهترین زمان ممکن که همان "ماه رمضان" است، به پیشرفت‌های دنیوی و اخروی دست یابد.

وی در پایان اظهارداشت: مضامین پرمغز و برجسته‌ای که شیعیان در عباداتشان در اختیار دارند، نسبت به سایر ادیان و مذاهب، بی‌بدیل و بی‌نظیر است و ماه رمضان یک فرصت استثنایی برای استفاده از این مضامین جهت اتصال با خداوند متعال است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "سلسله مباحث گنچ رمضان" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha