دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: دشمن نمی‌تواند ببیند که شیعه و سنی کنار یکدیگر حضور دارند و مقاومت اسلامی در حال شکل گیری است، بنابراین به دنبال آن است که به این وحدت آسیب بزنند، اما کور خوانده‌اند چرا که برادری شیعه و سنی با این اقدامات تروریستی محکم‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در ماه تقوا و ماه برکات الهی از خدای متعال می‌خواهیم که نور تقوا را در دل‌های ما به تلألو بیندازد و از برکات تقوایی ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم.

امام جمعه قزوین با تسلیت سالروز ارتحال حضرت خدیجه(س)، یادآور شد: پیامبر(ص) فرمودند: چهار خانم با فضیلت و اهل بهشت هستند، یکی از آن‌ها خدیجه(س) است، دیگری فاطمه بنت محمد(ص)، دیگری مریم بنت عمران، مادر حضرت عیسی(ع) و دیگری آسیه همسر فرعون است، البته درست است که آسیه همسر فرعون بود، اما کاری خدایی کرد، با موسی‌پروری در نهضت حضرت موسی(ع) سهیم بود و در شکست فرعونیان نیز موثر واقع شد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صدر و خواهر گرامی ایشان، مطرح کرد: زمانی که دو بزرگوار توسط صدام زندانی شدند، برخی به صدام گفتند که با این‌ها کاری نداشته باش اما صدام گفته بود که من نمی‌خواهم تجربه یزید را تکرار کنم، دیدید که یزید با زینب کاری نداشت و برای او دردسر شد، اگر من هم به بنت‌الهدی صدر کاری نداشته باشم، این بعدها برای من مثل ماجرای زینب کبری(س) برای یزید مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه در ۸ سال گذشته جفاهای زیادی به فناوری‌های علمی در تمامی حوزه‌ها خصوصا هسته‌ای شد، گفت: متاسفانه برخی خودی‌ها در کنار دشمنان خارجی به کشور در این عرصه لطمه زدند، و لذا امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های جدی و پیشرفت‌های خوبی در زمینه هسته‌ای و همه عرصه‌های تکنولوژیک باشیم.

وی با اشاره به اینکه این ایام، روزهای سقوط صدام است، عنوان کرد: آن‌هایی که صدامی زندگی می‌کنند، صدامی ظلم می‌کنند و یا به آدم‌های بد تکیه می‌کنند، بدانند که سرانجام ظلم و بدی همان است که صدام به آن مبتلا شد.

امام جمعه قزوین افزود: او ظاهرا در هر گوشه‌ای از عراق کاخ داشت، اما در نهایت جایی مثل لانه روباه دستگیر شد، بنابراین کسی که با خدا بجنگد سرانجام خوار می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که دست تعدی به بیت‌المال دارند و حالشان با عدالت بد می شود، بدانند که راه به جایی نبرده و خوار و رسوا می‌شوند و گفت: با تمامی این کارها تنها فشار قبر برای خود ایجاد می‌کنند، موضوعی که لازم است برای همه ما درس باشد.

امام جمعه قزوین همچنین به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی در سال ۷۸ به دست منافقین اشاره کرد و یادآور شد: اجانب نمی‌خواستند این شخصیت بزرگ زنده باشد، اما همان‌طور که راجع به سردار سلیمانی می‌گوییم خطر شهید حاج قاسم برای دشمن خیلی بیشتر از سردار حاج قاسم است، دشمنان ما بدانند که شهید صیاد شیرازی هم خطر بیشتری از سرلشگر صیاد شیرازی برای آنان دارد و دشمنان آسوده نخواهند ماند از دست دلاورمردانی که این شهدا را پرورش داده‌اند و در میدان هستند.

وی با محکوم کردن ترورهای اخیر، خاطر نشان کرد: این‌ اقدامات جنایات است و مرکز هر دوی این جنایت یک‌جا است و همان کسی که آن دو عالم سنی را به شهادت رسانده، همان تفکر شیطانی، نقشه روحانیون شیعه در مشهد را طراحی کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن نمی‌تواند ببیند که شیعه و سنی کنار یکدیگر حضور دارند و مقاومت اسلامی در حال شکل گیری است، بنابراین به دنبال آن است که به این وحدت آسیب بزنند، اما کور خوانده‌اند چرا که برادری شیعه و سنی با این اقدامات تروریستی محکم‌تر خواهد شد و مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهیم زد.

امام جمعه قزوین به زندگی شهید اصلانی، از شهدای حادثه مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید جهادی، برادر دو شهید بود و خودش نیز از جانبازان دوران دفاع مقدس، کارشان رسیدگی به فقرا در محله‌های فقیرنشین بود و تمام دغدغه‌اش نیز در همین راستا بود.

وی با بیان اینکه عملیات مسلحانه و اقدام شجاعانه‌ای که در تل‌آویو توسط نیروهای مقاومت اسلامی رخ داد، بساط صهیونیست‌ها را به هم ریخته است، خاطر نشان کرد: دشمن جرات نمی‌کند حتی در خیابان‌ راه برود، و لذا دشمن لازم است که بداند روزگارش هر روز بدتر از این خواهد شد و نیروهای مقاومت هر روز با قدرت و نفوذ بیشتری وظایف ایمانی خود را به انجام خواهند رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، مطرح کرد: نمازهای جمعه سالیان سال با حضور این عالم زاهد و متقی در قزوین اداره می‌شد، عالم مجاهدی که زحمات زیادی را قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و بعد از انقلاب در مقابله با فتنه‌هایی که برای انقلاب پیش می‌آمد کشیدند و لذا امروز همه ما مدیون ایشان هستیم و در همین راستا نیز امروز پس از نماز جمعه، مستندی با عنوان "عالم شهر" به‌ مناسبت گرامیداشت خدمات ایشان اکران خواهد شد

/ انتهای پیا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha