دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محسن سالاری

حوزه/ امام جمعه شهرستان سیریک، با ذکر این نکته که بدخواهی مومنان از درک و فهم صحیح قرآن جلوگیری می‌کند، گفت: بدخواه مومنان از رحمت الهی فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه سیریک در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر سیریک برگزار شد، طهارت باطن را مهم‌ترین راه رسیدن با حقایق دانست و اظهار داشت: باید خود را از رذیلت‌ها، مطهر کرد تا حقایق قرآنی در درون انسان جلوه‌گری کند.

وی در ادامه جلسه تفسیر با اشاره به آیات و روایات، تصریح کرد: یکی راه‌های از بین بردن بخل، ایمان داشتن به پاداش الهی است.

امام جمعه سیریک، با اشاره به آیه ۶۴ سوره احزاب، آخرین مرحله نفرت را برائت دانست و گفت: ما در اسلام کینه داریم، برائت داریم، برائت از دشمنان خدا از واجبات مهم دینی است. اما مبنایش مبنای عقلانی است؛ نه مبنای ملی گرایی نه مبنای احساسی؛ این‌ها نیست.

حجت الاسلام سالاری، بدخواهی مومنان را یکی از صفاتی دانست که از فهم و درک صحیح قرآن جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: ما روایات زیادی داریم که بدخواه مومنان، از رحمت الهی فاصله دارد و باید کینه و کدورت خصوصاً نسبت به مومنان را از دل خود بیرون کند.

وی گفت: اگر انسان باور کند صدقاتی که می دهد غرامت نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای جهان و زندگی دیگری است؛ باعث سخاوتمند شدن انسان می‌شود. اما اگر صدقه را مانند غرامت حساب کند و آن را مالی از دست رفته بپندارد، نمی‌تواند عامل فضل و بخشش باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha