یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، از چاپ دو فصلنامه با عنوان  "پژوهش های فقهی" و "سبک زندگی خانواده اسلامی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با اعلام خبر چاپ دو فصلنامه با عنوان "پژوهش های فقهی و سبک زندگی خانواده اسلامی"، گفت: با توجه به اینکه در عصر حاضر کانون خانواده از جهات مختلف مورد هجمه واقع شده، تقویت بنیان‌های نظری و اعتقادی در مواجهه با آسیب‌های گوناگون در ارتباط با خانواده و گسترش و تعمیق پژوهش‌ها و مطالعات میان رشته‌ای در زمینه فقه با محوریت سبک زندگی خانواده اسلامی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، همچنان که استفاده از ظرفیت‌های این نهاد مهم اجتماعی نیز یک اولویت می‌باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات میان رشته‌ای امروزه فهم دقیق‌تری از مسأله و راهکار حل آن در اختیار جامعه علمی قرار می‌دهد افزود: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بدین منظور تلاش کرده است تا با چنین نگاهی ظرفیت موجود در حوزه علمیه خواهران به صورت خاص مورد توجه قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: راه اندازی دو فصلنامه با عنوان "پژوهش های فقهی و سبک زندگی خانواده اسلامی " به‌عنوان گامی مهم در راستای تحقق این فرایند تعریف شده و امید آن است که قشر فاخر جامعه در راستای تعالی بخشی و پیشرفت این هدف مهم با ارائه مقالات خود، زمینه بهره‌وری از این فرصت را رقم زده و این فصلنامه بتواند درجه ی علمی پژوهشی اخذ نماید.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه چکیده مقالات و یا ارسال مقالات خود به صفحه رسمی دو فصلنامه پژوهش های فقهی و سبک زندگی خانواده اسلامی به آدرس http://www.eswhc.ir/ مراجعه نمایند.

وی گفت: تا کنون شماره یک فصل بهار و تابستان و شماره دو پاییز و زمستان ۱۴۰۰ با عناوینی همچون: "مبانی قرآنی قاعده فقهی اهم و مهم و کاربرد آن در تزاحم حقوق زوجین" - "بررسی فقهی ـ تفسیری تزاحم حق تمکین زوج و حریم جسمانی زوجه" - "استنباط نظام تربیتی بر اساس احکام فقهی با تأکید بر آیات قرآن" - "رویکرد تطبیقی به معیار شناسی نفقه در فقه فریقین: تمکن مالی زوج یا شئونات زوجه" - "بررسی فقهی قرآنی نقش رضاع و حضانت در بهداشت رفتاری کودکان" و ... به مرحله چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha