یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
منصوره شاکری

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام یزد برنامه های دبیر خانه ی دائمی بانوی هزاره اسلام را به مناسبت ایام وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در سطح استان اعلام کرد.

منصوره شاکری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روز دهم ماه مبارک رمضان با وفات حضرت خدیجه(س) مصادف شده، و همچنین این مؤسسه در سال‌های اخیر نسبت به تبیین شخصیتی این بانوی بزرگوار اسلام و معرفت‌افزایی به خدیجه کبری(س) اقدام می‌کند، امسال نیز همزمان با وفات این بانوی بزرگوار برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت که از شب گذشته با اجرای مراسم سوگواری آغاز شد.

وی ادامه داد: در نشستی با مسئولان تبلیغات اسلامی یزد مقرر شد روحانیون، مبلغان و ائمه جماعات و جمعه در مساجد و حسینیه‌ها در این ایام که متعلق به وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها است، برای تبیین شخصیتی ایشان اقدام نمایند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد، افزود: در نشستی با ادارات کل ارشاد و اوقاف و معاونت تبلیغ حوزه برادران و دیگر ارگان‌ها مقرر شد، در کارگروهی در زمینه خدیجه کبری(س) مباحث لازم برای ارائه در پایگاه‌های اجتماعی زیر نظر امامان جماعت و دیگر نهادها ارائه شود.

شاکری ادامه داد: جزوه‌ای به همت دبیرخانه بانوی هزاره اسلام و با همکاری مؤسسه معارف امامت یزد در رابطه با حضرت آماده و در اختیار گروه‌های مختلف قرار داده شد.

وی، از اعزام ۵۰ مبلغ آموزش دیده به مساجد و جلسات خانگی در ماه رمضان خبر داد و گفت: این مبلغان در مساجد و مناطق حاشیه‌نشین نسبت به تبیین شخصیتی حضرت خدیجه(س) اقدام خواهند کرد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد اظهار کرد: با هماهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد منظر و فضای سبز شهری مقرر شد نسبت به فضاسازی شهر یزد اقدام شود؛ با صدا و سیمای مرکز یزد به منظور پخش سخنرانی در مورد این بانوی بزرگوار هماهنگی لازم به عمل آمده است.

شاکری با اشاره به برگزاری نشست بین المللی ام المؤمنین خدیجه کبری(س) با حضور اساتید برتر جهان اسلام، گفت: این نشست سال گذشته و امسال با الگوگیری از همایش بانوی هزاره اسلام برگزار خواهد شد و بنده نیز یکی از سخنرانان این نشست در تهران خواهم بود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که معاونت فرهنگی این مؤسسه ویژه طلاب در نظر گرفته است بیان کرد: محفل بزرگداشت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) در حاشیه نمایشگاه قرآن در محل حسینیه آقا از دیگر برنامه هایی است که شب گذشته، با حضور اقشار مختلف برگزار شد و تا پاسی از شب ادامه یافت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha