دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ حجت الاسلام محسنی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن(ع) در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه گیلان گفت: امام مجتبی(ع) سه بار اموالشان را در راه خدا تقسیم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام داوود محسنی، به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه گیلان گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام ۲۵ بار با پای پیاده از مدینه تا مکه برای زیارت خانه خدا رفتند و سه بار اموالشان را در راه خدا تقسیم کردند، به طوری که حتی کفش خود را بخشیدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان افزود: زندگی امام حسن مجتبی(ع) را می‌توان از سه دیدگاه بررسی کرد: ۱. ارتباط باخدا ۲. ارتباط با مردم ۳. ارتباط با دشمن.

حجت الاسلام محسنی درباره زندگی آن حضرت از دیدگاه ارتباط با خدا، گفت: امام حسن مجتبی(ع) همیشه به یاد خدا و قیامت بود، به حدی که هر وقت به یاد مرگ و قیامت می‌افتاد گریه می‌کردند و هنگام وضو رنگ چهره‌اش دگرگون می‌شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان، زندگی امام حسن مجتبی(ع) از دیدگاه ارتباط با مردم را این گونه توصیف کرد: آن حضرت همیشه و در همه جا با مردم مهربان بود، حتی به کودکان و حیوانات ترحم می‌نمود، و به فقراء و نیازمندان کمک می‌کرد.

وی افزود: یکی از حسنات و صفات امام حسن مجتبی(ع) جود و بخشش است که آن حضرت سه مرتبه به طور کامل اموالش را میان مستمندان تقسیم کرد.

حجت الاسلام محسنی درباره زندگی آن حضرت از دیدگاه ارتباط با دشمن، گفت: امام حسن مجتبی(ع) شجاع و دلیر بود و صلح با معاویه بنا به مصلحت امت و حفظ خون مسلمانان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha