دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر محتکرین، ربا خواران، گران‌فروشان و اختلاس گران کمی به فکر مرگ بودند هیچگاه دست به این اقدامات نمی زدند و از کم فروشی، اختلاس و از دست درازی به بیت المال پرهیز می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره عنکبوت در حرم بانوی کرامت گفت: اولین مناسبت ۱۷ رمضان موضوع معراج است و مسجد الاقصی محل معراج پیامبر بوده که امروزه توسط صهیونیست ها مورد اهانت و غصب قرار گرفته است و اصل معراج یک امر مسلم است که جزو اعتقادات مسلمانان است و منکرین معراج از خط اسلام خارج هستند.

وی افزود: دومین مناسبت ۱۷ رمضان جنگ بدر است که جنگ مهمی بود و در چند سوره قرآن داستان این جنگ آمده است که خداوند لشگر اسلام را یاری نمود و جنگ بدر روز فرقان و جنگ بین کفر و اسلام است و کسانی که در جنگ بدر شرکت کرده بودند در میان اصحاب از احترام خاصی برخوردار بودند و شرکت در جنگ بدر یک افتخار مهمی به حساب می آمد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: سومین مناسبت ۱۷ ماه مبارک رمضان، صدور دستور ساخت مسجد مقدس جمکران توسط امام زمان علیه السلام است و این مسجد جایگاه بسیار مهمی نزد اولیاء و علما دارد و نماز مخصوص مسجد جمکران با محوریت توحید خوانده می‌شود و بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در ادامه با اشاره به آیه ۵۷ سوره عنکبوت یادآور شد: تمام نفوس و انسان ها ذائقه مرگ را خواهند چشید و تمام انسان ها بالاخره از این دنیای فانی خواهند رفت و یاد مرگ بسیار مهم است و باعث می شود انسان بیشتر به یاد معاد و آخرت بیفتد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تاکید کرد: طبق روایت زیرک ترین و زرنگ ترین انسان مومن کسی است که در طول عمرش بیشتر یاد مرگ می کند و خود را برای مرگ آماده می‌کند.

وی افزود: انسان مغرور است و گاهی دچار تکبر و فخر می شود و در روایت است که فقر، مرض و مرگ سه چیزی هستند که باعث می شوند انسان با تمام قدرت و توان مجبور شود از تکبر و غرور دست بردارد.

سخنران حرم بانوی کرامت، تاکید کرد: مرگ نزدیک انسان است و هر لحظه در کمین انسان بوده و حتی ممکن است یک دقیقه بعد در این دنیا نباشیم به همین خاطر باید همیشه آماده مرگ باشیم و برای روز قیامت توشه مناسب تهیه کنیم.

وی، یادآور شد: مرگ یک نعمت بزرگ الهی است و مانند دیگر نعمات بوده و نگاه دین اسلام به مقوله مرگ همانند نگاه به نعمات الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، تاکید کرد: اگر در یک جامعه مرگ برداشته شود و انسان‌ها دچار مرگ نشوند مشکلات بسیاری دامن‌گیر جامعه خواهد شد و معضلات متعدد به وجود خواهد آورد.

وی خاطر نشان کرد: مرگ در حقیقت آغاز انسان است نه پایان به همین خاطر انسان ها بعد از مرگ یک سفر و یک راه جدیدی را آغاز خواهند کرد و مرگ پایان انسان نیست.

استاد حوزه علمیه، اظهار داشت: مرگ از آیات و نشانه های الهی است و کسی در این عالم منکر مرگ نمی تواند باشد در حالیکه عده ای منکر خدا و پیامبر شاید باشند اما کسی نمی‌تواند منکر مرگ باشد.

وی، افزود: یاد مرگ آثار بسیار مهمی دارد و مانع از غفلت می شود و شهوت حرام را تعطیل و تقویت قلب را در پی دارد و احساس معاصی را در درون انسان از بین می برد.

سخنران حرم بانوی کرامت، خاطر نشان کرد: اگر محتکرین، ربا خواران، گرانفروشان و اختلاس گران کمی به فکر مرگ بودند هیچگاه دست به این اقدامات نمی زدند و از کم فروشی، اختلاس و از دست درازی به بیت المال پرهیز می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در پایان گفت: بر اساس روایت اگر کسی به دنبال مرگ آسان است باید محاسبه شبانه اعمال و رفتارخود را داشته باشد و قبل از اینکه به خواب برود تمام اعمال روزانه خود را محاسبه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha