شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجرای تئاتر جابر در اردکان

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان از اجرای تئاتر «جابر» که زندگی یک دانشمند شهید را به نمایش می‌گذارد، با استقبال کم‌نظیر بانوان اردکانی به اجرا در آمد.

خانم فاطمه ابراهیمان، مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری حوزه از یزد گفت: با همکاری ناحیه مقاومت و بسیج شهرستان، دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی-هنری چادرملو، تئاتر «جابر» اکران شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان اظهار کرد: در قسمت اول «تئاتر جابر» زندگی جوان دانشمندی به تصویر کشیده می‌شود که پس از مذاکرات هسته‌ای مجبور می‌شود فعالیت‌های تحقیقی خود را مختل کند و به این دلیل تصمیم می‌گیرد به سوریه برود، اما در ادامه فرمانده اش او را از رفتن به سوریه منصرف می‌کند و این دانشمند به فعالیت‌های تحقیقی خود ادامه می‌دهد.

ابراهیمیان اضافه کرد: قسمت دوم با عنوان«صاحبه» ادامه قسمت نخست بود و ماجرای مسلمان شدن زنی اروپایی و ساختن مستند جابر توسط او را بیان می‌کند و مفاهیمی همچون آشنایی با سواد رسانه و فضای مجازی، روابط صمیمانه بین اعضای خانواده، روابط اجتماعی و... را به عرصه نمایش می‌گذارد و در یک کلام "تئاتر جابر"نمونه‌ای از نمایش نامه‌های جذاب و دل نشین است که موفق شد مخاطبان خود را از تمام اقشار با سلیقه‌های متفاوت جذب کند.

وی بیان کرد : همزمان با ماه رمضان، این تئاتر در دو روز متوالی و چهار سانس اکران شد؛ در دوسانس ابتدایی "جابر ۱" و " جابر ۲ با عنوان" صاحبه" برای نخستین بار در استان یزد سانس‌های بعدی را به خود اختصاص داد.

ابراهیمیان افزود: این برنامه با استقبال کم‌نظیر دختران نوجوان و جوان روبرو شد و در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰۰ بانوی اردکانی به تماشای آن نشستند.

وی در پایان با تشکر از نهادهای مختلف برای برگزاری این برنامه، خاطر نشان کرد: اجرای این تئاتر به عنوان یک نمایش با محتوا، نشان داد که در مقابل اجرای برخی تئاترهای نامتعارف که به هر بهانه‌ای قصد خنداندن و یا جذب مخاطب خود را دارند، می‌توان با رویکردهای مناسبی مخاطبان را راضی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ازاده IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    سلام ممنون از گروه تاتر جابر، با اومدنتون به اردکان خط بطلان کشیدید روی همه اخبارهای دروغی که یک عده غفلت زده بر علیه شما منتشر کردن که واااقعا جای تاسف داره و توهین به انتخاب و عقل این همه مخاطب از نخبگان حوزه و دانشگاه گرفته تا مردم عادی بی جواب نخواهد ماند .
  • طلبه خانم IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    عالیه به این میگن جهاد تبیین
  • موسوی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام من خودم یکی از مخاطبین بودم خیییلی تئاتر خوبیه. خیلی مطالب آمورنده و جالبی رو به تصویر کشیدن و واقعا انقلابی به معنای واقعی که میگن همینه. کاش طلبه های دیگه هم بتونیم در تبلیغ از این روش ها استفاده کنیم و انقدر قوی عمل کنیم.
  • زینب جابر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    می گویند ققنوس... در افسانه ها... پرنده ایست... که وقت جان سپردن... آنقدر پرو بال میزند... تا آتش بگیرد... وبعد از سوختن... از خاکسترش ققنوس دیگری متولد میشود... جابر... چقدر به ققنوس شبیهی... تو اما... افسانه نیستی... در میان خاک وخون... بال وپر می زنی... وبعد از سوختنت... از خون پاک تو... چه جابر ها که متولد میشوند...
  • ثریا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام و خدا قوت بسیار بسیار تئاتر پر محتوا و مفیدی هست ان‌شاء‌الله خدا توان مضاعف بده بهتون برای جهاد در این عرصه و ان‌شاء‌الله که مسئولین مربوطه قدر این عزیزان رو بدونند و حمایتشون کنند فعالیت هنری نیاز به حمایت داره؛ کار این عزیزان مصداق امر به معروف و نهی از منکر به نحو احسن هست خدا خیرتون بده
  • فاطمه IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلییی خیلیی ممنونم از شما و تمام تیم پر مهر و جهادگرتون خدا الهی تو این راه به همتون توفیق بیشتر بده کاش این تئاتر بسیار قشنگ توی تمام شهرهای ایران دعوت بشه و همه ی مردم ما از دیدن این تئاتر بسیار اموزنده و زیبا استفاده کنن تا کسی نبینه تئاتر جابر رو حق مطلب ادا نمیشه از تک تک شما عزیزان نهایت سپاس رو دارم و دعاتون میکنم
  • کبوتر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام خداقوت، وااااقعا هنرمندانه و عالی بود، ما قم هم برای زیارت رفتیم دیدیم خوشحالم که همچین جوانان با غیرت و هنرمندی داریم