شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی کاشانی

حوزه/ در نمایشگاه امسال تلاش ما بر آن بود تا فضای نمایشگاه از فضای بسته معمول که در سال‌های گذشته شاهد بودیم، فاصله بگیرد و با برپایی این نمایشگاه در فضای عمومی و در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) شاهد حضور و استقبال بیشتر مردم باشیم که امیدواریم این موضوع به خوبی پاسخ دهد تا در سال، چند نمایشگاه قرآن برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد اسلامی قم درباره برپایی این نمایشگاه، گفت: بعد از دو سال برنامه‌ریزی کلانی برای برگزاری نمایشگاه قرآن به صورت حضوری در تهران اتفاق افتاد و هم‌اکنون هم بسیاری از مؤسسات قرآنی فعال قم در نمایشگاه قرآن تهران در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند که حتی بعضی از این مؤسسات قرآنی در کشور نظیر ندارند.

وی تصریح کرد: به چند دلیل نمایشگاه قرآن قم دیرتر از زمان هرساله برگزار شد، اولین دلیل این بود که از برگزاری نمایشگاه قرآن تهران مقداری فاصله گرفته باشیم که البته هم‌چنان بعضی از مؤسسات قرآنی قم در تهران درگیر نمایشگاه هستند و دلیل دوم برگزاری نمایشگاه در دهه سوم ماه مبارک بود، سومین دلیل هم این بود که در نظر داشتیم محل نمایشگاه در جایی باشد که به تبلیغات زیاد برای حضور مردم نیاز نداشته باشیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی قم ضمن پذیرش ضعف اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن قم، گفت: اطلاع‌رسانی دیرهنگام به دلیل تغییر یافتن محل نمایشگاه در لحظات آخر بود.

وی با اشاره به اینکه مشخصه اصلی نمایشگاه امسال، مردمی بودن آن است، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال تلاش ما بر آن بود تا فضای نمایشگاه از فضای بسته معمول که در سال‌های گذشته شاهد بودیم، فاصله بگیرد و با برپایی این نمایشگاه در فضای عمومی و در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) شاهد حضور و استقبال بیشتر مردم باشیم که امیدواریم این موضوع به خوبی پاسخ دهد تا در سال، چند نمایشگاه قرآن برگزار کنیم.

یادآور می‌شود: نمایشگاه قرآن کریم « بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه ۸اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ الی ۲۴ دایر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha