دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
DSC_0153 (Copy).JPG

حوزه/ افتخاری با بیان اینکه قرآن همه را به گفتگو و جدال احسن دعوت می کند، گفت: برخی روایات که سندهای ضعیفی هم دارند و چهره دین را مخدوش می کنند باید مورد پالایش مجدد قرار بگیرند تا بتوانیم دفاع منطقی و درستی از دین داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور، در نشست هم اندیشی «بازگشت به قرآن و تبیین عقلانیت» که به همت مدرسه راهبری علم و عمل تهران که شب گذشته در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد، با بیان اینکه قرآن حبل متین و هدایتگر به صراط مستقیم است، گفت: خداوند متعال در آیه ۱۶ سوره مائده می فرماید «یَهدی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَیُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّورِ بِإِذنِهِ وَیَهدیهِم إِلی صِراطٍ مُستَقیم» یعنی اگر انسان ها می خواهند به راه راست هدایت شوند باید به قرآن معتصم شده و به این ریسمان الهی چنگ بزند.

وی با بیان اینکه قرآن دعوت کننده به تفکر و عقلانیت است، افزود: عقلانیت در مقابل تعصب کور و احساسات است و در برهه هایی به خاطر همین تعصبات کورکورانه شاهد بروز اختلافات در جوامع اسلامی بودیم.

رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور با بیان اینکه قرآن همه را به گفتگو و جدال احسن دعوت می کند، اظهار کرد: راه رسیدن به وحدت و حل و فصل مشکلات جوامع اسلامی گفتگو و بازگشت به قرآن و عقلانیت است.

وی ادامه داد: همه لحظات زندگی مسلمانان باید رنگ قرآنی داشته باشد و زندگی قران محور و قران بنیان مورد توجه در همه ابعاد زندگی اعم از اقتصاد، سبک زندگی خانواده، روابط بین الملل، روابط بین شهروندان و حتی در رابطه با دیگر ملل قرار بگیرد.

رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور با بیان اینکه قرآن حلال همه مشکلات انسان ها است، تصریح کرد: اگر ما به دنبال درمان حقیقی مشکلات جامعه هستیم باید به سراغ قرآن برویم و اگر بخواهیم به قران رجوع کنیم، این رجوع به تنهایی کفایت نمی کند بلکه باید با تفسیر و تبیین که مورد تایید اهل بیت(ع) است، همراه باشد.

افتخاری در پایان با بیان اینکه وحی بیانی در کنار وحی قرآنی دو بالی هستند که انسان را به مسیر حق و رستگاری هدایت می کند، گفت: برخی روایات که سندهای ضعیفی هم دارند و چهره دین را مخدوش می کنند باید مورد پالایش مجدد قرار بگیرند تا بتوانیم دفاع منطقی و درستی از دین داشته باشیم. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha