دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ق

حوزه / نماینده ولی فقیه درکاشان، با بیان اینکه شورای زکات، نقش رسانه را در فرهنگ سازی دست کم نگیرد، گفت: پخش یک کلیپ یک دقیقه‌ای دارای تاثیر بسیاری در ترویج زکات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، امروز در دیدار با اعضای شورای زکات شهرستان کاشان و دبیر شورای زکات استان اصفهان، بر لزوم ترویج فرهنگ دریافت زکات از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: تحقق ترویج فرهنگ زکات در جامعه، علاوه بر مبانی علمی، قانع شدن ذهن و آگاهی طرف مقابل، نیازمند انگیزه‌دهی است.

امام جمعه کاشان، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در دریافت زکات‌های واجب و مستحبی، مطرح کرد: بدون فرهنگ سازی، هیچگونه توفیقی در دریافت زکات به عمل نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه شورای زکات، نقش رسانه را در فرهنگ سازی دست کم نگیرد، گفت: پخش یک کلیپ یک دقیقه‌ای، از طریق رسانه ملی دارای تاثیر بسیاری در ترویج این امر خیر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی از از طریق رسانه دارای مبنای قرآنی است خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات، اثری که در مشاهده وجود دارد، در شنیدن نیست.

امام جمعه کاشان بر لزوم ساندهی در کمک به نیازمندان و فقرا تاکید کرد و یادآورشد: دلیلی ندارد یک نیازمند چندین جا درخواست کمک کند و عده‌ای آبرودار نیازمند هم به علت عدم ساماندهی و نشستن داخل خانه، هیچ کس به فکر آنها نباشد و از کمترین امکانات معیشتی هم برخودار نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تاکید کرد: برای اجرای عدالت، لازم است تا کمک‌های خیرین به شورات زکات شهرستان ساماندهی شده باشد.

وی، کمک و احسان مداوم به فقرا را بهتر از کمک‌های مقطعی دانست و گفت: حضرت علی (ع) فرمودند: "قَلیلٌ تَدومُ عَلَیهِ، أرجی مِن کَثیرٍ مَملولٍ مِنهُ"، عمل اندک که بر آن مداومت ورزی، از عمل بسیار که از آن خسته شوی امیدوار کننده‌تر است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام مجید سهراب‌زاده دبیر شورای زکات شهرستان کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اظهار داشت: طی یک سال گذشته، بیش از ۷۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال زکات واجب و مستحب و ۱۳ میلیارد ریال زکات فطره از دامداران، گلاب‌گیران، کشاورزان و باغداران شهرستان کاشان دریافت شده است.

دبیر شورای زکات شهرستان کاشان، عنوان کرد: عمده زکات این شهرستان در بخش مسکن، کمک به محرومین، جهیزیه، درمان، پوشاک، بسته‌های معیشتی و پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده، با بیان اینکه در۷ شهر و ۴۸ روستای کاشان، شورای زکات فعال است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه کار گروه زکات شهرستان کاشان، شهر قمصر به عنوان شهر نمونه زکات و روستای آزران به عنوان شهر دوم زکات دهنده در سال گذشته معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها موسسات، مراکز، مساجد، هیات، بقاء متبرکه امام زادگان و افرادی می‌توانند زکات اخذ نمایند که از دبیرخانه شورای زکات شهرستان مجوز داشته باشند، تاکید کرد: موسسات، مراکز و افرادی که فاقد مجوز فعالیت باشند، با دستور دادستانی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دبیر شورای زکات شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم تا به مراکز و موسساتی که مجوز دارند زکات فطره خود را بپردازند.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی حکم اعضای شورای زکات کاشان را اعطا کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha