پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1022069
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
محسن پاکدامن

حوزه/ جانباز حادثه تروریستی رمضان حرم مطهر رضوی گفت: طلاب به عنوان مبلغین دین با تبیین مظلومیت مردم فلسطین وظیفه آگاه سازی و تشویق مردم به حمایت از ملت فلسطین با شرکت در راهپیمایی را برعهده دارند.

حجت الاسلام محسن پاکدامن نادی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد ابراز کرد: مسئله ما با اسرائیل قضیه قابل حلی نیست لذا از نظر ما مقابله با این رژیم غاصب تا روز نابودی اش ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص اهمیت و ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: این فرموده امام راحل (ره) که فلسطین را پاره تن اسلام دانستند، بیانگر این است که مسئله فلسطین قضیه مهم جهان اسلام می باشد و حفظ فلسطین و مرزهای در سیطره اسلام، یکی از آرمان های همه مسلمانان جهان است و مبارزه با رژیم کودک کش و استکبار صهیونیست وظیفه همگانی ما است.
مسئول پهنه بخش رضویه حاشیه شهر مشهد با بیان ابنکه با توجه به اهمیت مسئله فلسطین برای اسلام، امام راحل (ره) روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند، افزود: در این روز همه مسلمانان جهان به نشانه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی شرکت می کنند و همه مسلمانان برای احیای دین، انقلاب و استکبار ستیزی با حضور در راهپیمایی روز قدس مهر بطلانی بر جنایات صهیونیست کودک کش می زنند.

وی در خصوص مسئولیت هر مسلمان در حمایت از مسئله فلسطین و مظلوم بیان کرد: یکی از سفارشات امام علی (ع) به فرزندان خود، دشمنی با ظالم و یاور مظلومان بوده است لذا جامعه بشری جدا از تنوع رنگ، ملیت، مذهب و دین، هر مظلومی که زیر تیغ و یوغ ظالم باشد، از نگاه مکتب اسلام حمایت و همکاری با او جهت رهایی از یوغ دشمن واجب شرعی است؛ به ویژه ملت مظلوم فلسطین که هیچ گونه حمایتی از سازمان های بین المللی نمی شوند.

حجت الاسلام پاکدامن به وظیفه طلاب در روشنگری مسئله قدس اشاره و تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، تبیین راه انقلاب، تبیین اهداف انقلاب، تبیین آثار و برکات انقلاب بر همه و مخصوصا مبلغان دینی و طلاب حوزه که می توانند تبیین مظلومیت اسلام و مردم فلسطین به عنوان مبلغان اسلام و شاگردان مکتب امام صادق (ع) داشته باشند، اگر نگوییم واجب عینی است، به عنوان واجب کفایی، مسئله دفاع از فلسطین و تبلیغ از آرمان های اسلام واجب خواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه ها باید مبلغ شوند، تبلیغ کنند و مردم را برای حضور در راهپیمایی دعوت کنند، گفت: استکبار هر نوع کبر و هر نوع ظلمی را گویند، یک مرتبه استکبار رسانه ای است و یک مرتبه استکبار اقتصادی است، ظلم با هر عنوانی ظلم است شاید رنگ آن عوض شود و ظالم یک روز یزید و یک روز امریکا و یک روز در قالب کودک کشی و یک روز افغانستان و یک روز فلسطین است. ظلم در همه جا ظلم است و همه عقلای عالم ظالم را ظالم می دانند و مظلوم را مظلوم و هیچ کسی ظلم را خوب نمی داند به ویژه در بحث ظلمی که ریشه در اعتقاد ما است.

تنها بازمانده حادثه تروریستی ماه رمضان حرم مطهر رضوی ابراز کرد: استکبار جهانی و صهیونیست به ادیان اسلامی ظلم می کنند و هر جایی که اسم اسلام باشد تلاش می کنند نامی از این دین الهی نباشد.

این طلبه جهادی در ادامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید؛ گفت: در جایی دیگر خطاب به اسرائیل فرمودند: «اگر شما نقطه ای از ایران را مورد هدف قرار دهید ما تلاویو و حیفا را نابود خواهیم کرد». در واقع این راهکارها و کدهای حضرت آقا نشان از دنباله روی از فرمان امام راحل (ره) است که فرمود: «اسرائیل غده سرطانی است و این غده باید از بین برود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha