یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار اعضای جدید شورای اسلامی شهر قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ حسین اسلامی با اشاره به مسائل مرتبط با مقوله ترافیک در شهر قم خاطرنشان کرد: این موضوع در سراسر دنیا مطرح است و بیشتر کشورها در این رابطه به دنبال راهکار «آرام سازی» می باشند؛ ما هم پروژه های مختلفی در این راستا در دست اقدام داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم صبح امروز در نشست خبری، ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، گفت: شوراها حلقه بی واسطه ارتباط مردم با نظام هستند؛ در مورد شوراها همین بس که سوره ای با همین عنوان در قرآن کریم نازل شده است؛ در اصل هفتم قانون اساسی نیز این امر مورد اشاره است.

وی افزود: هیچ مقام دولتی نمی تواند از اجرای تصمیمات شوراها استنکاف کند؛ بنابراین شوراها نیز باید جایگاه خود را به خوبی بشناسند و در تصمیمات خود دقت وافر داشته باشند.

اسلامی با اشاره به مسائل مرتبط با مقوله ترافیک خاطرنشان کرد: این موضوع در سراسر دنیا مطرح است و بیشتر کشورها در این رابطه به دنبال راهکار «آرام سازی» می باشند؛ ما هم پروژه های مختلفی در این راستا در دست اقدام داریم.

وی دریافت مشکلات را قدمی مهم در حل آن ها دانست و گفت: تاکنون موفق شده ایم تعدادی از املاک مختلفی را که در مسیر پروژه های عمران شهری بودند به تملک شهرداری در آوریم اما همچنان نیز با چنین مواردی مواجه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کارهای خوبی در زمینه تفرجگاه های شهر قم انجام شده است؛ ایجاد باغ پرندگان، احداث تله سیژ و بوستان های مختلف نمونه هایی از این اقدامات هستند.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز در مناطق مختلف شهر قم افزود: این شاخص در شهر قم به خوبی ارتقا یافته اما در برخی مناطق همچون منطقه ۶ با محدودیت هایی روبرو می باشد؛ جهت حل این مسئله در بودجه بندی سال جاری این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

اسلامی بیان داشت: در موضوع مونوریل شهر قم باید گفت که این موضوع در سطح حاکمیتی باید دنبال شود؛ این پروژه از همان ابتدا با مخالفت هایی روبرو بود اما در حال حاضر که تا حدی اجرایی شده است می بایست به اتمام برسد؛ ما با تشکیل جلساتی با نهادهای مختلف به دنبال حل این مسئله هستیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از پسماندهای شهری و باقیمانده مواد خوراکی در تولید کود و سایر فرآورده های حوزه بازیافت گفت: تبدیل زباله های مواد خوراکی همچون میوه ها و سبزیجات به خشکاله جهت تغذیه دام ها هم می تواند منافعی در سطح ملی برای کاهش نیاز به واردات غذای دام و طیور را به دنبال داشته باشد و هم برای خود خانوارها درآمد ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha