سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
فوقی

حوزه/ حجت‌الاسلام فوقی گفت: ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه، خاصه در بین نسل نوجوان و جوان، یکی از مأموریت‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی است که همزمان با عید سعید فطر این ماموریت خودر ا با قوت آغاز می کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه دراصفهان در توضیح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان ویژه عید سعید فطر، اظهار کرد: فکر می‌کنم سازمان تبلیغات اسلامی باید یک ورود جدی در برنامه‌های شاد استان داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه ما شادی را از جایگاه مذهب و دین برای مردم تعریف کنیم، نشاط و ایجاد روحیه امیدواری برای مردم در این زمانه تبیین شود، لذا در این راستا جلسه‌ای خیلی خوبی با گروه‌های سرود شهر اصفهان برگزار کردیم و مشورت جدی داشتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به این روایت از معصوم مبنی بر اینکه «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا» گفت: روایت تأکید براین امر تأکید می‌کند که باید در شادی اهل‌بیت شاد و در حزن آن‌ها اندوهگین باشیم.

وی ایجاد روحیه نشاط و شادی در جامعه خاصه در بین نسل نوجوان و جوان، یکی از مأموریت‌های جدی سازمان تبلیغات اسلامی است و به‌زودی روی مصادیق این موضوع بررسی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام فوقی با بیان اینکه فکرمی‌کنم روی این مهم درگذشته کاری جدی به‌عنوان جامعه مذهبی صورت نگرفته است، گفت: یک‌بخشی مهمی از این برنامه‌های شاد، گروه‌های سرودی است که به‌صورت شاد و با مضامین مذهبی و دینی اجرا می‌کنند، بخشی دیگر نمایش‌های خیابانی معنادار و ایجاد مجالس شادی انگیز است.

وی ابراز کرد: براین اساس در حاشیه برگزاری نماز عید سعید فطر از گروه‌های سرود درخواست داشتیم که اجراهای شاد داشته باشند و یک فضای مفرح را در جامعه رونق بخشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: من از متولیان امر فرهنگی، مسئولین دینی و مذهبی و جامعه فرهیخته حوزه علمیه استدعا دارم که در موضوع نشاط و ایجاد امیدواری در جامعه یک کار تخصصی را آغاز کنند.

وی تأکید کرد: سیره اهل‌بیت(ع) به ما این‌گونه رسیده است که برای نشاط و ایجاد امیدواری در جامعه برنامه داشته‌اند، لذا ما برای درمان افسردگی، بیماری‌های روحی و روانی و افزایش نشاط برنامه‌ریزی خاصی متناسب با اقتضائات جامعه مثل مشکلات اقتصادی باید داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha