شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1023211
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
یادداشت

حوزه/ حتماً فکری برای رسانه کنید؛ کار گروهی از جوانان نخبه انقلابی را تشکیل داده و حتی بودجه ای برای آن تعریف کنید تا به تبیین عملکرد دولت در مواضع مختلف بپردازند و حتی به جای دفاع، زودتر از موعد بیانگر همه مسائل لازم به مردم باشند که مطمئنا از مهمترین و بارزترین مصادیق "جهاد تبیین" همین مسئله است.

خبرگزاری حوزه | جوانان عزیز انقلابی اینک به جای تهاجم مشغول دفاع هستند و اگر هم به موقع و مستدل جوابی ارائه شود باز هم شبهه اثر خود را گذاشته و برخی را نیز با خود برده است..! چه برسد به اینکه در برخی مواضع حتی جوانان و نخبگان انقلابی و عزیز جامعه هم از برخی اقدامات اطلاعی ندارند!!

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: "فَمَنِ اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ" سوره بقره/۱۹۴
فرصت چندانی تا یک سالگی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم نمانده است؛ از آنجا که دشمنان اسلام و انقلاب همیشه بر آنند که از نقاط ضعف دولت ها بر علیه آنها استفاده کرده و اهداف شوم خود را تحقّق بخشند، با بررسی عملکرد دولت انقلابی که در بسیاری از مواضع عملکردی صحیح و قابل قبول داشته است می‌بینیم در یک زمینه دشمن نقطه ضعف را به خوبی دریافته و در طول این مدت به این وسیله قصد ورود ضرباتی را داشته است که آن ((رسانه)) است.
با تمام اقدامات خوب و قابل دفاع دولت انقلابی و مردمی، عدم وجود تدبیر رسانه‌ای و فشل بودن تیم رسانه‌ای دولت از مسائل غیرقابل اغماض است؛ دشمن با درک حساسیت این جایگاه به صورت شبانه‌روزی مشغول به تحریف، تخریب، تقطیع و وارونه جلوه دادن مسائل توسط رسانه های خود می باشد به گونه ای که جوانان عزیز انقلابی و دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به جای تهاجم، حالت تدافعی به خود گرفته و دائم مشغول پاسخ دادن به این شبهه و آن شبهه شده‌اند و اصلاً نوبت به بیان عملکرد و اقدامات دولت نمی‌رسد...!!
همانگونه که اساس انسان به روح است و اگر آن نشاط داشته باشد، جسم هم به تبع آن نشاط دارد و پویاست؛ اساس، ماهیّت و پشتوانه اصلی دولت ها مردم هستند که اگر مردم به دولت باور داشته و معتقد به او باشند و لو آنکه مشکلات عدیده‌ای هم در راه باشد؛ آنها تحمل کرده و همراهی خواهند نمود. این باور ملت با رای به دولت مردمی روشن شد لکن حفظ این باور در طی مسیر از وظایف اصلی دولت مردمی و انقلابی است!.
رهبری معظم انقلاب"حفظه الله" فرمودند:
[دشمن در مقابل این وضعیت[پیشرفت نظام اسلامی] چه می‌تواند بکند؟! دشمنان ایران، دشمنان اسلام و دشمنان جمهوری اسلامی، در مقابل این سنّت لایتغیّر الهی چه می‌توانند بکنند؟! کدام جنگ نظامی، کدام جنگ تبلیغاتی، کدام جنگ سیاسی و کدام محاصره‌ی اقتصادی، قادر است ملتِ راه خودیافته‌ای را، از پیشرفت، تحرّک و تکامل باز دارد؟! کافی است که ما راه خود را از بُن دندان و اعماق جان باور داشته باشیم. و ملت ایران، نشان داده‌اند که باور دارند. دشواری جنگ تحمیلی و دشواریهای گوناگون این هفده سال، باور ملت ایران را به همه‌ی دنیا نشان داده است.] ۱۳۷۵/۸/۶ بیانات در دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش
(کافی است که ما راه خود را از بُن دندان و اعماق جان باور داشته باشیم. و ملت ایران، نشان داده‌اند که باور دارند.)
حفظ این باور که سرچشمه برکات متعددی است از وظیفه های اصلی دولت است و دشمن هم اتفاقاً قصد دارد باور مردم را تغییر دهد؛ او با تخریب، تحریف، تقطیع، تضعیف، و... باور ملت را نشانه گرفته و همچون سامری قصد وارونه جلوه دادن امر و تغییر اعتقاد ملت به دولت را دارد...
تا سامری زمان، مردم را از اعتقادات و باورشان برنگردانده، دولت باید تصمیمی قاطع برای مسئله رسانه و جنگ رسانه‌ای بگیرد. جوانان عزیز انقلابی اینک به جای تهاجم مشغول دفاع هستند و اگر هم به موقع و مستدل جوابی ارائه شود باز هم شبهه اثر خود را گذاشته و برخی را نیز با خود برده است..! چه برسد به اینکه در برخی مواضع حتی جوانان و نخبگان انقلابی و عزیز جامعه هم از برخی اقدامات اطلاعی ندارند!!
خاصیت رسانه است که قطره را سیل و سیل را قطره نشان دهد، در دولت‌های گذشته نیز از بهترین ابزاری که توانست بر مردم اثر گذارد و آنها را همراه دولت کند همین رسانه بود که این مسئله در دولت قبل به خوبی قابل مشاهده بود...
اینک دولت سیزدهم با وجود برخی اقدامات اساسی چون رسانه‌ای قوی، همراه و پشتیبانش نبوده است؛ دشمن به دلخواه خود دریا را قطره و قطره را دریا نشان داده است و دائم مشغول شبهه پراکنی در میان مردم می باشد.

حتماً فکری برای رسانه کنید؛ کار گروهی از جوانان نخبه انقلابی را تشکیل داده و حتی بودجه ای برای آن تعریف کنید تا به تبیین عملکرد دولت در مواضع مختلف بپردازند و حتی به جای دفاع، زودتر از موعد بیانگر همه مسائل لازم به مردم باشند که مطمئنا از مهمترین و بارزترین مصادیق "جهاد تبیین" همین مسئله است.
تبیین وضعیت موجود؛ تلاش‌ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب؛ وجود موانع در طی مسیر و.. از مسائلی است که سزاوار است برای مردم روشنگری شوند.

این توصیه مهم از سربازی کوچک برای دولتی محبوب، مردمی و انقلابی است.
رسانه! رسانه! رسانه

علی گلستانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ...... IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 2
    جونم والا
  • مردم IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 1
    طرح صيانت رو اجرا كنين چون براي رسانه اي كردن اقدامات چيزي نداريد عزيزان
    • فزونی! IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 2
      وقتی بی غیرتی از کفار هم بیشتره!
    • پاسخ به فزوني! IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      آفرين به ادبت. اين سطح از ادب در بين كفار هم خريدار نداره. كاش مي شدحضوري نظرت رو بشنويم اسوه اخلاق و ادب!!!
  • منصف باشیم IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 1
    واقعا روی انصاف نظر بدیم همانطور که در یادداشت هم اشاره کردند حقیقتا دولت خیلی خوب در بسیاری از زمینه ها کار کرده اند فقط در بحث رسانه باید قوی تر عمل کنند به این راحتی دست از حمایت رئیس جمهور عزیز و مردمی دست بر نمی داریم برای موفقیّتش هم دعا می کنیم...
  • محمدصالح IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    با سلام خدمت دوستان عزیز اول که دوستان عزیز رو دعوت به آرامش کنم و بگم که شاید خودمان متوجه نشیم اما دشمنان ما از این تفرقه های به وجود آماده خوب بلدن استفاده کنن رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند].خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و میتوانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.
  • گمنام IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    🤦🤣
  • بنده خدا IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    جونم بچه