جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1024823
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
پناهیان

حوزه/ ارزش خدمت به مردم توسط عالمان دینی، ماجرای جدیدی نیست اما با حادثه تروریستی حرم رضوی این ارزش بیشتر نمایان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم اربعین شهیدان حجج اسلام والمسلمین اصلانی و دارایی که روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ارزش خدمت به مردم توسط عالمان دینی، ماجرای جدیدی نیست اما با حادثه تروریستی حرم رضوی این ارزش بیشتر نمایان شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله) رسیدگی به مردم را از وظایف عالمان دینی برشمردند، افزود: حادثه حرم رضوی زمانی رخ داد که این سه روحانی جلسه‌ای برای خدمت به محرومان داشتند و این خدمت به محرومان بیانگر این است که اگر افراد به وظایف خود عمل کنند، به توفیق شهادت نائل می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جریان تکفیری، ساخته و پرداخته انگلیس و آمریکاست و موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه این جریان در پاکستان سعی در ایجاد درگیری بین شیعه و سنی را داشت، اما ناکام ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه شهادت این دو شهید نشان داد هنوز عالمان دینی در خط مقدم حفظ امنیت به شهادت می‌رسند، گفت: عالمان دینی و طلبه‌ها به‌دنبال آزادی انسان‌ها هستند، بنابراین دشمنان یا طلبه‌ها را می‌کشند و یا ترور شخصیت می‌کنند، اما خداوند به طلبه‌ها کمک می‌کند و شهدای راه فضیلت، راهشان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استکبار برای به بردگی کشیدن ملت‌ها ابتدا عالمان را می‌کشد، افرود: شغل طلبه‌ها شغل سیاسی است و دشمن نمی‌تواند آن‌ها را تحمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه حرم رضوی فقط جای زیارت نیست، بلکه جای شهادت نیز هست، گفت: شهادت در حرم رضوی این پیام را دارد که حرم محل شهادت و مبارزه است، به همین دلیل خیلی‌ها دوست دارند حرم را سکولار کنند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محسن پاکدامن جانباز حادثه تروریستی حرم رضوی در این مراسم، میثاق نامه با شهدا را قرائت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز حاشیه‌های شهر از معضلات جامعه است، اما در مشهد با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد بسیاری از معضلات حاشیه شهر رفع شده است.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: شهیدان حجج اسلام والمسلمین اصلانی و دارایی در حاشیه شهر مشهد در مسئله‌شناسی، ایجاد هسته‌های مقاومت برای رفع مشکلات و رسیدگی به اقشار ضعیف فعال بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دو شهید نماد عرصه جهاد تمدنی هستند که این مسیر باید با قوت ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha