شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: وجود مراکز تخصصی مشاوره اسلامی برای هر استانی یک ضرورت می باشد و باور بنده بر اینکه است که هر طلبه ای باید در یک رشته مهارت تخصصی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان بیجار اظهار داشت: ویژگی مبلغین و روحانیون این است که ویژگی های رحمت الهی را به گونه ای در نزد مردم بیان می کنند که با این کار مردم جذب خداوند می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: یک ویژگی مبلغ موفق این است که بتواند خداوند را در نزد مردم محبوب کند با این وجود برخی اوقات بعضی از مبلغین زیر و بم کلامشان فقط عذاب الهی است، به گونه ای که تنها صفت غضب خدا را برای مردم بیان می کنند و از رحمت و بخشش خداوند کم سخن به میان می آورند، لذا مبلغ باید بسیار از رحمت الهی بگوید و نیز از کارهایی که خداوند از آن کراهت دارد مردم را منع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در مدارس علمیه کردستان در بُعد سخت افزاری امکانات خوبی ایجاد شده است و از بانیان این امر تقدیر می کنیم، ولی در حوزه نرم افزاری با کمبودهایی روبرو بودیم که یکی از آنها نبود همین مراکز تخصصی مشاوره اسلامی بود که این امر باعث مهاجرت طلاب از استان می شد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ادامه داد: مراکز تخصصی مشاوره اسلامی برای هر استانی یک ضرورت می باشد و باور بنده بر اینکه است که هر طلبه ای باید در یک رشته مهارت تخصصی داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز موضوع بحران خانواده بسیار جدی است، به طوری که در طلاق کردستان جایگاه سوم را در کشور دارد که این امر ناخوشایند است، لذا ضرورت وجود مراکز مشاوره اسلامی اهمیت پیدا می کند، بنابراین حوزه ها باید نشان دهند که در زندگی مردم می توانند تاثیرات مثبتی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: در سال های آینده مشکلات مردم، بیشتر گرفتاری های روحی و روانی است نه مشکلات اقتصادی و...، به گونه ای که آرامش واقعی در بین مردم در حال کم رنگ شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: در مراکز مشاوره اسلامی از طلاب سطح 2 به بعد پذیرش انجام می شود و پیشنهاد می گردد کسانی که فرصت دارند حتما در این مراکز ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان اضافه کرد: طلابی که می خواهند در مراکز مشاوره اسلامی به مردم مشاوره بدهند باید حتما سطح 3 یا همان کارشناسی ارشد را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در پایان گفت: ایجاد مرکز تخصصی مشاوره اسلامی هزینه خواهد داشت، ولی با این وجود فعال شدن این مراکز نیازمند همت شما طلاب و روحانیون است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha