یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فتاح

حوزه/ خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، در دیدار با آیت الله قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری گفت: محرومیت زدایی در همه بخش‌ها مورد توجه بنیاد مستضعفان بوده و تمام تلاش خود را در این جهت می کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر چالدران، دو شهرستان دیگر استان آذربایجان غربی در منطقه جنوب (سردشت و تکاب) نیز تحت پوشش طرح‌ها ی بنیاد مستضعفان قرار گرفتند که در تکاب به عنوان منطقه هدف، مطالعاتی را آغاز می‌کنیم و سردشت را هم به عنوان منطقه ویژه آبادانی و پیشرفت تعیین کرده‌ایم.

فتاح اظهار کرد: خیّران کار خوبی برای مرکز دیالیز در ارومیه انجام داده‌اند که قرار است تا شهریور به اتمام برسد و ۶۰ میلیارد تومان برای این منظور نیاز است که بنیاد ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ را تقبل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی در همه بخش‌ها را مورد توجه قرار داده است، گفت: برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی و غیرعمد آذربایجان غربی هم کمک می‌کنیم که البته لیست این افراد باید از سوی دادگستری ارائه و بنیاد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورت تایید، اقدام لازم صورت‌ می‌گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: تامین لوله مجتمع آبرسانی در منطقه انزل و نازلو به ارزش ۳۰ میلیارد تومان، تداوم توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، اختصاص پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به کمیته امداد و بهزیستی، ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن طی ۲ سال آینده و ساخت کلاس درس در مناطق محروم طبق سهمیه وزارت آموزش و پرورش و نظر مدیریت استان از جمله مصوبات این سفر برای محرومیت زدایی از مناطق مختلف آذربایجان غربی توسط بنیاد مستضعفان است.

آیت الله سید علی اکبر قریشی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، ارزش و ثواب فراوانی دارد و اگر این خدمت با قصد قربت همراه باشد، عبادت است.

وی با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال ۵۷ مردم با انگیزه های ایمانی وارد میدان عمل شدند و این انقلاب با شعار استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و نقش مهم مردم در این راه انکار ناشدنی است.

آیت الله قریشی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت خدمت به مردم، بیان کرد: خدمت به مردم و از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha