شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: اینجا تبریز است، مهد علما و بزرگانی چون جعفری‌ها، قاضی طباطبایی‌ها، ملکوتی، سبحانی، فاطمی نیا و آل هاشم که هرکدام پایه‌های ماندگاری نهاده‌اند و اکثر دانشمندان تبریز نیز در بخش‌های تخصصی به‌عنوان پدر علم نوین مانند پروفسور هشترودی یاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرّم، امروز در اجلاسیه دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: تبریز و آذربایجان دیار عالمان و اندیشمندان برجسته‌ای بوده است که هریک در مقام و عرصه‌ی علمی نمود داشته و در فضیلت انسانی نیز قلمداد کرده و انسان‌های والایی نیز پرورش داده‌اند.

وی ادامه داد: اینجا تبریز است، مهد علما و بزرگانی چون جعفری‌ها، قاضی طباطبایی‌ها، ملکوتی، سبحانی، فاطمی نیا و آل هاشم که هرکدام پایه‌های ماندگاری نهاده‌اند و اکثر دانشمندان تبریز نیز در بخش‌های تخصصی به‌عنوان پدر علم نوین مانند پروفسور هشترودی یاد شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دانشگاه تبریز در بستری از زمان سبب تربیت انسانی‌هایی شد که امنیت کشور را تامین کردند و ۲۲ شهید دانشکده فنی به‌عنوان میراث گرانبهای کشور است. همچنین شهدای بزرگواری چون شهیدباکری، خود دانش آموخته این دانشگاه بوده و شهید پورشریفی خلاق پل خیبر و شهید کسایی متخصص جهادسازندگی نیز در اینجا پرورش یافته‌اند.

وی افزود: اکنون نیز دانشگاه تبریز در اقصی نقاط کشور و جهان مجاهدت می‌کند، چراکه تاکید بر هویت علمی و دینی تبریز از وظایف اعتقادی و دینی ما است و جوانان باید از اندوخته‌های گرانبهای دانشگاه استفاده کنند.

خرّم ادامه داد: ما در آذربایجان شرقی، پس از ابلاغ شعار سال، سند بزرگ دانش بنیان استان را تدوین کردیم که تکمیل اکوسیستم فناوری و ایجاد کارخانه نوآوری استان، فعال سازی منطقه ویژه‌ی علمی ربع رشیدی، تعریف پهنه نوآوری در داخل تبریز، راه اندازی ناحیه‌ی نوآوری، گسترش پارک‌های علم و فناوری و ظرفیت سازی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی و ایجاد شهرک فناوری خودرو که قطب سوم تولید خودرو در استان است از اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: راه‌اندازی هاب صادراتی، ارتباط با کشورهای دیگر علمی، ایجاد فضای اشتراکی تولیدی، ایجاد نمایشگاه‌های فناورانه، کاهش فرآیند تجاری سازی و ایجاد فضاهای اشتراکی عمومی، تربیت نیروی کارآمد، تلاش برای هویت سازی جامعه دانشگاهی از طریق مشوق‌های دولتی، ایفای نقش سازنده در استان، احصا نیازهای فناورانه و واحدهای صنعتی، ایجاد کریدور ارتباطی با سایر زیست بومها و... از جمله موضوعاتی است که در استان شکل گرفته و تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha