سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مرکز فقهی امام علی علیه السلام

حوزه/ مرکز فقهی امام علی علیه السلام در بیانیه ای به اتفاقات جشنواره فیلم کن و توهین به مقدسات، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز فقهی امام علی علیه السلام در بیانیه ای به اتفاقات جشنواره فیلم کن و توهین به مقدسات، واکنش نشان داد که متن بیانیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عرض تسلیت به محضر قلب عالم امکان، حضرت حجةبن الحسن «عج»
با ابراز تأسف در زمانه ای زندگی می کنیم که توهین به مقدسات و ارکان هدایت و اهلبیت رسالت علیهم السلام، نماد آزاد اندیشی و منورالفکری گشته و هر روز با روشهای مختلف، قلوب مؤمنین را جریحه دار می کنند.

در همین راستا، ابزار مقدسی مثل هنر که وسیله ی رشد و تعالی روح انسان و انتقال مفاهیم بلند الهی به بشریت است، وسیله ای برای ضربه زدن به همین اهداف متعالی گشته است.
بگونه ای که دائما شاهد فیلمها و تولیدات غیر اخلاقی و مغایر با آرمان های نظام اسلامی و هم سو با استکبار جهانی می باشیم و مسئولین امر هم متاسفانه در جلوگیری از این مسئله کوتاهی کرده اند.

کار به جایی رسیده است که افرادی معلوم الحال که خود را هنرمند می نامند و از بودجه و ظرفیتهای مملکت و نظام اسلامی استفاده کرده اند و به جایی که اکنون هستند، رسیده اند، در جشنواره ی مفتضح کَن؛ حضور میابند و نه تنها اعمال هنجارشکنانه و مغایر با شئون اسلامی انجام می دهند، بلکه نظام و مملکت خود را نیز تحقیر کرده و در برابر انظار جهانیان کوچک می شمارند.
از آن گذشته، فیلم‌هایی تولید می شود که مستقیم و غیرمستقیم به مقدسات دینی جسارت کرده و حتی کار به جایی رسیده که در یکی از این فیلمها به امام رئوف و مهربان و ملجأ درماندگان، «حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثناء» جسارت می شود.
اما {یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ/ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺑﺎﻃﻞﻭ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕِ ﺑﻲ ﭘﺎﻳﻪ ﺧﻮﺩ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭﻟﻲ ﺧﺪﺍ ﺟﺰ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﺪ ، ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.]

آیا وقت آن نرسیده است که برخوردی قاطع با چنین حرکتهای زشت و قبیحی صورت گیرد؟! چراکه چنین حرکاتی مقدمه ی جسارت های بزرگتر و هنجارشکنی های عظیم تر خواهد بود.

لهذا در همین راستا، مرکز فقهی امام علی علیه السلام، از مسئولین محترم (علی الخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد و قوه قضائیه) برخورد قاطع را خواهان است و بر عموم مؤمنین، دفاع از حریم عصمت و طهارت را فرض دانسته و هرگونه کوتاهی در افشای حق و إذلال باطل را مشروع نمیداند.

من الله توفیق
مرکز فقهی امام علی علیه السلام
۱۰/خرداد/۱۴۰۱
۲۹/شوال/۱۴۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha