دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله مهم ترین شاخصه های مکتب سیاسی امام خمینی(ره)، تلفیق معنویت با سیاست است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر لزوم بازخوانی شاخصه های مکتب امام خمینی(ره) در عرصه های مختلف اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخصه ها در اندیشه و مرام و سیره حضرت امام(ره)، تکلیف گرایی و حق طلبی است چرا که ایشان همواره در بیانات خویش تأکید می فرمود که ما مکلف به حرکت بر اساس حق، اقامه حدود الهی و مقابله با ظلم و ظالم هستیم و این تکلیف گرایی ایشان و اخلاص و حرکت برای رضای خدا باید در همه حال، الگوی رفتار مردم و مسئولان باشد.

وی افزود: عزت و اقتدار و عظمت ملت ما در گروی حرکت بر اساس شاخصه ها و رهنمودهایی است که امامین انقلاب برای ما ترسیم نموده اند چرا که این شاخصه ها برگرفته از آموزه های ناب قرآن و عترت است و لازمه سعادت دنیا و آخرت التزام به همین آموزه هاست.

وی همچنین در ادامه با بیان این که در مکتب سیاسی امام خمینی(ره)، معنویت با سیاست درهم تنیده است و این دو از هم جدا نیستند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: در اندیشه و مکتب امام (ره) چه در عرصه سیاسی و مبارزه و چه دیگر عرصه های فرهنگی و اجتماعی، کار برای خدا و داشتن اخلاص بسیار مهم و کلیدی است و این مساله باید در رفتار همه مسئولان و کارگزاران ایران اسلامی نمود داشته باشد همان طور که حقیقتاً مقام معظم رهبری نیز همچون امام راحل همین طور هستند.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت، بلکه اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود و به طور خاص به کمک الهی باور داشت.

وی اضافه کرد: از دیگر شاخصه های مهم مکتب امام(ره)، توکل بر خدای متعال و اتکای به توانایی و ظرفیت عظیم مردم و نسل جوان است کما این که در برهه های مختلف به خصوص سال های حماسی دفاع مقدس، امام راحل این مهم را به معنای واقعی کلمه به اثبات رساند که با تکیه بر همین ملت پاسخ گستاخی همه دنیای استکبار اعم از شرق و غرب عالم را داده و از کیان انقلاب اسلامی و وجب به وجب خاک این مرز و بوم حراست کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha