دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تبریز

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند گفت: حضرت امام(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه را برای تحقق تمدن اسلامی فراهم نمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست علمی بزرگداشت رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد با حضور طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند روز گذشته با سخنرانی خانم رنجبران استاد حوزه علمیه مرند برگزار شد.

استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) مرند در این نشست به سیر تاریخی انقلاب از تشکیل حلقه اولیه در سال ۱۳۴۲ و تولد انقلاب در ۱۳۵۷ اشاره کرد و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون شهادت و رشادت جوانانی است که به تبعیت از سید الشهدا(ع) از جان و مال و ناموس خود در راه اسلام گذشتند.

وی به پاسخ این سوال پرداخت که "چرا امام خمینی(ره) جایگاه درس و فتوا، خودسازی را رها و به جایش این همه ظلم کشید؟ " گفت: امام خمینی(ره) در راستای وظیفه خود که ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بود، از جان، مال و اولاد خود گذشتند تا دین بماند و لذا ما نیز با درس گرفتن از این رفتار حضرت امام(ره) باید بدانیم زمانی که لازم شد وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) مرند با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) زمینه را برای تحقق تمدن اسلامی فراهم نمودند، خاطر نشان کرد: موضع ثبات و پایداری در برهه تاریخی کنونی ملموس و مشهود است و لذا لازم است در این دوره طلاب ضمن تلاش برای فراهم سازی زمینه ظهور، با توجه به نقش و توانمندی و مسئولیت خود، ایفاگر نقش اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی خویش باشند.

امام خمینی(ره) زمینه تحقق تمدن اسلامی فراهم کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha