دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر | مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران در دوره‌ای به وقوع پیوست که جهان به سمت انکار دین در حال حرکت بود و لذا حضرت امام(ره) با این اقدام خود که با همراهی مردم شکل گرفت، تغییری بزرگ در جامعه بشری ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، تحولی عظیم در سراسر جهان ایجاد کرد، اظهار داشت: حضرت امام(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ضمن آنکه تحولی عظیم و معجزه‌ آسا در ایران و در بین آزادگان جهان شکل داد، با تغییر معادلات جهانی، نظم نوین استکبار جهانی را نیز بر هم زد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در دوره‌ای به وقوع پیوست که جهان به سمت انکار دین در حال حرکت بود و لذا حضرت امام(ره) با این اقدام خود که با همراهی مردم شکل گرفت، تغییری بزرگ در جامعه بشری ایجاد کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در گام اول در وجود خود تحولی عظیم را ایجاد کرده بودند، گفت: حضرت امام(ره) قبل از آنکه علیه ظلم بیرونی قیام کنند، علیه نفس خود قیام کرده بودند.

وی با بیان اینکه در سخنرانی‌ها و فرمایشات امام خمینی(ره) جز خدا را نمی‌توان دید، یادآور شد: اگر مقداری قدرت‌طلبی، ثروت‌اندوزی و منیت در وجود حضرت امام(ره) وجود داشت، این تحول بزرگ هیچگاه رخ نمی‌داد.

نماینده ولی فقیه در همدان، حضرت امام(ره) را انسانی بزرگ در طول تاریخ بشریت خواند و یادآور شد: اخلاص و توجه به معنویت و تقوا در وجود حضرت امام(ره) بود که باعث شد تا ایشان تبدیل به مرد بزرگی در تاریخ شوند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از روحانیت کینه به دل دارد و در هر لحظه به دنبال ضربه زدن به آن است، یادآور شد: دشمن در تلاش است بین روحانیت و مردم فاصله بیندازند، اما غافل از آن است که مردم ایران اسلامی، مردمی هوشیار و با بصیرت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: در طول ۴۳ سال گذشته و در میدان‌های گوناگون مردم به خوبی تبعیت از ولی فقیه را اثبات کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha