یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1155161
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
همایش تکریم اساتید دانشگاه قم

در همایشی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۵۷ استاد دانشگاه قم که ۱۰ نفر از آنان جزو اساتید سرآمد علمی و آموزشی دانشگاه بودند، تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش تکریم اساتید، پیش از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در این همایش عنوان کرد: آموزش نباید از فرهنگ جدا شود و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که مربی‌گری حرفه‌ای استاد را نشان می‌دهد، رعایت نظم و انضباط در تدریس و حضور در کلاس‌های درس است که شرعاً و قانوناً دین به گردن اساتید بوده و همه ملزم به رعایت آن هستند؛ چرا که منشاء انتقال فرهنگ به نسل‌های بعدی، اساتید و معلمان هستند.

در این همایش حجت الاسلام نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم نیز با بیان جایگاه رفیع اساتید افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری، رسالت دانشگاه‌ها و اساتید؛ تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به علم است و امروز اساتید و مجامع علمی ما نقش بسزایی در شرایط روز جامعه دارند.

همچنین دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه امروز تمام جماعت شرافت، در برابر جماعت شرارت قرارگرفته است گفت: در سراسر جهان دانشجویان به‌ دلیل نفس بیدار و پاک خود در برابر نسل کشی‌ها اعلام موضع می‌کنند؛ بین مُلک و مِلک از نظر نوشتار تفاوت وجود دارد اگر مُلک را قدرت و مسئولیت بدانیم و مِلک را دارایی و امکانات، مُلک و مِلک مولود مانای معلم است.

در ادامه این مراسم دکتر مهرآوران، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی به نمایندگی از اساتید به بیان مشکلات و دغدغه‌های اساتید دانشگاه پرداخت.

در انتهای همایش نیز از ۵۷ استاد دانشگاه قم که ۱۰ نفر از آنان، جزو اساتید سرآمد علمی و آموزشی دانشگاه بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha