یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دعایی

مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام سیدمحمود دعایی با حضور اهالی فرهنگ، هنر و سیاست، در موسسه اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام سیدمحمود دعایی با حضور با حضور اهالی فرهنگ، هنر و سیاست، امروز سه شنبه (۱۷ خرداد) از موسسه اطلاعات با برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب روز دوشنبه بر پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین دعائی نماز میت اقامه کردند+فیلم و عکس

رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت امورخارجه، جمعی از دولتمردان دولت دوازدهم، دکتر غلامعلی حداد عادل، و ... در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، نماز میت را بر پیکر مرحوم دعایی اقامه کرد.

در این مراسم همچنین پیام تسلیت مقام معظم رهبری قرائت شد

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمحمود دعائی رحمةالله‌علیه را به خاندان گرامی بویژه همسر و فرزندان مکرّم و نیز مجموعه‌ی بزرگ دوستداران و همکاران ایشان تسلیت عرض می کنم.

ایشان برخوردار از صفات نیک و پسندیده‌ئی بودند: صفا و سلامت نفس، فروتنی و ساده‌زیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق و راسخ به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت. گذشته‌ی ایشان در عراق و ایران در دوران مبارزات هم فصل مُشبِع دیگری است که موجب رحمت و مغفرت الهی است ان‌شاءالله.

از خداوند متعال تفضلاتش را برای آن مرحوم مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

پس از مراسم تشییع، پیکر حجت الاسلام والمسلمین دعایی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) منتقل شد در جوار مراد و مقتدای خویش، در خانه ابدی به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدمحمود دعایی از مبارزان قدیمی نهضت و انقلاب اسلامی و همراهان امام خمینی(ره) در زمان تبعید ایشان در نجف بود.

وی اوایل سال ۱۳۵۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق انتخاب شد و از اردیبهشت ۱۳۵۹ با حکم امام(ره) به عنوان سرپرست مؤسسه اطلاعات منصوب شد. شش دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دیگر سوابق این روحانی فروتن و ساده‌زیست است که عصر یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha