یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1029084
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
دهه کرامت

حوزه / امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین گفت: دهه کرامت بهترین فرصت اشاعه فرهنگ رضوی است و برکات و نتایج ارزشمند آن در جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقاحسینی، صبح امروز در جشن دهه کرامت که در مسجد جامع شهر محمدیه برگزار شد، گفت: با تاسی از ائمه معصومین به ویژه حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حضرت امام رضا ( علیه السلام ) در دهه کرامت باید بیش از پیش، سیره کریمانه آنها و کمک به همنوع، مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصتی است که از کرامات حضرات معصومین تأسی جسته و باید در وجود مقدس امام مهربانی ها (امام رضا علیه السلام)، و حضرت معصومه(س) و ائمه اطهار بهره ببریم.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین عنوان کرد: امروز ولایت پذیری یکی از مهم‌ترین شاخصه شیعیان در جهان به شمار می‌آید و قطعاً دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای درک این جایگاه بسیار مهم در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: اصل جشن دهه کرامت بسیار کار ارزشمندی است، به این دلیل که اظهار ارادت به اهل بیت(ع) و زمینه معرفت و شناخت نسبت به معصوم(ع) به ویژه در جوانان است.

آقاحسینی خاطرنشان کرد: هرجا که برای اهل‌بیت(ع) برنامه و بزرگداشتی می‌گیرند آنجا به‌ منزله حرم امن و مقدس اهل‌بیت(ع) است و ارائه رفتاری کریمانه و در شان ائمه‌اطهار و عاشقان و علاقه‌مندان به این خاندان را در آن مکان می‌ طلبد.

وی اظهار کرد: امروز دختران جوان که مادران فردا هستند، نقش بسیار مهم و حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند، که با تأسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه (س) و الگوپذیری از ایشان، در زمینه تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل‌های آینده گام برمی‌دارند.

امام جمعه شهر محمدیه و مهرگان قزوین گفت: دهه کرامت بهترین فرصت بهره‌گیری مناسب برای اشاعه فرهنگ رضوی است که برکات و نتایج ارزشمند آن در جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha