یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشستی با موضوع «خانواده کانون محبت و کرامت» در جمع طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

یکی از راه های عملی برای داشتن فرزندان با سخاوت این است که والدین از زمان کودکی فرزند را با قصه و بازی با این ویژگی آشنا کنند، مانند اینکه کودک را تشویق کنند تا اسباب بازی خود را در اختیار دیگر هم‌بازی‌ها قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم مریم شیری در نشستی با موضوع «خانواده کانون محبت و کرامت، در جمع طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، گفت: یکی از ویژگی های خانواده اهل بیتی کرامت است؛ امام حسین (علیه السلام) در یکی از خطبه های خود می‌فرماید :"انا اهل بیت الکرام."؛ و در زیارت جامعه کبیره، ائمه (علیهم السلام) "اصول الکرم" به معنای اصول و ریشه کرامت معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: از آنجا که سیره اهل بیت(علیهم السلام) برترین الگوی عملی در زندگی و خانواده بشمار می‌رود، ترویج و نهادینه کردن "کرامت" در روابط میان اعضای خانه و شادابی آنها نقش بسزایی دارد.

شیری با اشاره به اثرگذاری خصیصه‌های مثبت در سلامتی و آرامش روانی انسان، افزود: کسانی که اهل کرامت و سخاوت هستند، قلب سالم‌تری دارند و از نظر روحی کمتر دچار استرس شده و شاداب‌تر می‌باشند.

وی افزود: برای انتقال "کرامت "به دیگر اعضای خانواده‌، لازم نیست که کار بزرگ و عجیبی انجام بدهید، همین که متوجه اطرافتان باشید، به نیازهای دیگران توجه نشان بدهید و از خودتان بیرون بیایید کار بزرگی کرده اید.

شیری ادامه داد: این یک واقعیت است که بچه ها زودتر و راحت تر از پدر و مادرهایشان بخشش و سخاوت می کنند. موقعیت هایی پیش آمده که در آنها پدر و مادری که خودشان اهل سخاوت و کرامت بوده اند، با کرامت های بزرگتر فرزندانشان مواجه شده اند.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: یکی از راهکارهای عملی برای داشتن فرزندان با سخاوت این است که والدین از زمان کودکی فرزند را با قصه و بازی با این ویژگی آشنا کنند، مانند اینکه کودک را تشویق کنند تا اسباب بازی خود را در اختیار دیگر هم‌بازی‌ها قرار دهد.

شیری در پایان خاطرنشان کرد: رفتار و کردار عملی پدر و مادر موثرترین راه است، بنابراین اگر والدین با کرامت و سخاوت رفتار کنند و بتوانند احساس خوب بعد از این رفتار را به صورت عملی به فرزندان و اعضای خانواده نشان دهند، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که فرزندان الگو بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha