دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله کعبی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی اشتباهات کوچک روحانیت را بزرگنمایی می‌کنند، اما خدمات بزرگ را نادیده می‌گیرند باید این خدمات را برای نشان دادن نهاد روحانیت و ارتباط پیوسته آنان با مردم علنی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت الله عباس کعبی نسب، در همایش نکوداشت آیت الله شاهچراغی، در سالن هلال احمر سمنان اظهار داشت: تجلیل از شاهچراغی، تجلیل از فرهنگ اسلامی ایران، مکتب اسلام و فرزانگان به نشانه عمق ارتباط روحانیت و مردم است و حقیقتا این جلسات فاخر و وزین، اسلام را در مقابل بدخواهان بیمه می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آیت‌الله شاهچراغی چهره مردمی و محبوب مجلس خبرگان رهبری است که برگزاری این نکوداشت بر میزان تواضع و فروتنی وی می‌افزاید زیرا هرچه درجات اجتماعی مردان خدایی بالاتر برود، بر تواضع و نزدیکی او به خدا می‌افزاید.

وی افزود: روحانیت، پرچم‌های برافراشته ایمان و حق‌گرایی و صبر و استقامت و امید و تلاش در جامعه هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جامعه‌ای که منزلت و جایگاه مردان خدایی و پرچم‌داران مکتب اسلام بالا رود، شأن مردم نیز بالا می‌رود و اگر افراد کفران نعمت کنند و قدر مردان الهی را ندانند، دچار بازگشت به جاهلیت می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران قدر روحانیت مردمی را می‌دانند بیان کرد: راه روحانیت راه انبیاء الهی است و رهبران الهی از میان مردم و برای مردم و در خدمت مردم هستند همانطور که روحانیت هم همیشه از مردم برخاسته و در خدمت مردم هستند و برای محافظت از مردم در صف اول میدان حضور دارند.

آیت الله کعبی‌ افزود: تجلیل از آیت الله شاهچراغی تجلیل از مکتب اسلامی است، زیرا او ۵۰ سال نماز صبح، ظهر و شب را در مسجد عابدینیه به عنوان پایگاه سیاسی اسلام اداره کرد و در این مسجد مبارزه کرد و درس داد و برای تحکیم پایه‌های نظام تلاش کرد.

وی بیان کرد: روحانیت با ایمان و صلابت در مقابل جبهه استکبار و مزدوران آن ایستاده‌اند و نیروهای انقلابی نیز همراه آنان در خط ولایت فقیه حرکت می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: همه شیاطین و راهزنان ایران و ستمکاران و تبهکاران و جریان‌های ضد دین و انحرافی، دین و ایمان را مانع خود می‌دانند.

وی تاکید کرد: فیلم «عنکبوت مقدس» را صهیونیست‌ها و بهایی‌ها برای خاموش کردن نور خدا و برای اینکه غیرت دینی مردم ایران را آزمایش کنند، مورد حمایت قرار دادند، اما با یک سرود جواب خود را گرفتند.

آیت الله کعبی‌ ادامه داد: برخی اشتباهات کوچک روحانیت را بزرگنمایی می‌کنند، اما خدمات بزرگ را نادیده می‌گیرند باید این خدمات را برای نشان دادن نهاد روحانیت و ارتباط پیوسته آنان با مردم علنی کنیم.

وی ابراز کرد: دغدغه مردم با روحانیت یکی است و عمده مطالبات مردم معیشت، سلامت و بهداشت، حجاب و عفاف، اخلاق و معنویت، ساخت جامعه بر مبنای ایمان و تقوا، است و مردم می‌خواهند بی‌بند و باری فضای مجازی و ابتذال آن برچیده شود. حل مسأله امنیت، پیشبرد علم و فناوری، جهاد تمدنی نیز از دیگر خواسته های مردم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحانیت و رئیس جمهور دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و باید همه دست به دست هم بدهیم در مقابل این گرانی ها و خائنان به کشور بایستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha