یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هاشمی - سمنان

حوزه/ استاندار سمنان علما را بهترین الگو برای مردم عنوان کرد و گفت: لازمه حیات دین، زنده نگه داشتن یاد علما و بزرگان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سید محمد رضا هاشمی، در همایش نکوداشت آیت الله حاج سید محمد شاهچراغی، در خصوص لزوم نکوداشت علما گفت :با توجه به ضرورت اصل پیروی و احیاء دین، لازمه حیات و عمل به دین ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره علما و بزرگان دین است.

استاندار سمنان به جایگاه والای علما و دانشمندان در اسلام اشاره کرد و افزود: در مکتب تابناک اسلام، علما و دانشمندان از مقامی بس عظیم برخوردار و با اوصافی متعالی ستوده شده اند که بعد از پیامبران و امامان (ع) کسی را یارای برابری در شان و مرتبه با آنان نیست، که البته مراد دانشمندانی هستند که وجودشان سرشار از عشق به پروردگار ، خدمت به بشریت و هدایت مردم است و عمل به علم را سرلوحه کار خود قرار داده اند.‌

وی با بیان اینکه جامعه برای اجرای دستورات دین نیاز به الگو دارد، اضافه کرد: بنابراین علمای دین می تواند بهترین الگو و اسوه برای مردم باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه آیت الله سید محمد شاهچراغی به عنوان یک الگو و انسانی متواضع، اخلاق مدار و سرشار از روح تعبد و اخلاص است، ادامه داد: ایشان به عنوان انسانی وارسته با کرامات اخلاقی فراوان و خصیصه‌های مثبت اخلاقی گوناگون همچون مهربانی، خوش رفتاری، امین، صادق و مردم دار است.

استاندار سمنان با بیان اینکه از مهمترین ویژگی‌های آیت الله شاهچراغی عامل به عمل بودن ایشان است، ابراز داشت: پر واضح و مبرهن است که سلوک رفتاری این انسان وارسته به عنوان الگویی ماندگار از اخلاق، معرفت، خوش خلقی و صداقت می‌تواند همواره مورد توجه آحاد مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی از ایشان چهره‌ای مورد توجه و احترام در سراسر استان و چه بسا اقصی نقاط کشور اسلامی معرفی کرد تا جایی که حتی دقایقی کوتاه همنشینی و هم کلامی با وی خاطره‌ای شیرین و به یادماندنی را در اذهان ثبت و ضبط می‌کند.

هاشمی افزود: روح تعبد و عبادت خالصانه همراه با صفای قلب، تقوا و دانش دینی ایشان سبب شده تا نه تنها مردم شهرستان سمنان، بلکه تمامی مردم استان همواره از وی به نیکی یاد کنند و هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری این انسان مؤمن را هیچگاه از خاطر پاک نسازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha