یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فروغی

حوزه/ امام جمعه موقت اردبیل گفت: سال هاست که مذاکره انجام می‌شود و تمام امکانات در اختیار آژانس هسته‌ای است تا حسن نیت ایران ثابت شود، اما آنها با خیانت و همکاری با اسرائیل در شورای حکام قطعنامه بر علیه ایران تصویب می‌کنند، و لذا باید در برابر این دشمنان محکم ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تاکید بر لزوم رعایت تقوا اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره شناسنامه اهل بیت(ع) است و ساعت‌ها وقت لازم است تا معارفی که از حضرات معصومین به ما رسیده را درک کنیم.

وی ضمن گرامیداشت ولادت امام رضا(ع)، به بیان روایت‌های مختلفی در باب کرامت آن حضرت پرداخت و گفت: شناخت جایگاه و شخصیت امام رضا(ع) باعث ارتقای شخصیت خودمان می‌شود و هر کس به وادی محبت و ولایت اهل بیت وارد شود، به او بینش و طهارت ویژه و پاکی نفس اعطا می‌شود، تا حقیقت ذاتی خودش را پیدا کند.

امام جمعه موقت اردبیل افزود: در روایات آمده است "هر کس با شناخت و معرفت به زیارت امام رضا(ع) برود، خداوند ثواب هفتاد شهید که در رکاب پیامبر(ص) شهید شده است، را برای او منظور می‌کند".

وی گفت: فلسفه این عالم، شناخت حضرات معصومین(ع) و کشف حقیقت درونی انسان است و همه انبیا آمده‌اند تا بشر به خواسته‌های فطری به صورت درست دست یابد.

حجت الاسلام فروغی در ادامه تصریح کرد: عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داد که آن‌ها چه اندازه وابسته هستند و در کارهایشان خیانت وجود دارد، بنابراین لازم است با هوشیاری، این کلام حضرت امیر(ع) را به عنوان یک قاعده در نظر بگیریم که "ایستادن بر عهد در برابر پیمان‌شکن، موجب می‌شود انسان در محضر خداوند به عنوان پیمان شکن معرفی شود"، یعنی باید در برابر دشمن مقابله به مثل کنیم و این قاعده سیاست ما است.

وی تصریح کرد: سال هاست که مذاکره انجام می‌شود و تمام امکانات در اختیار آژانس هسته‌ای است تا حسن نیت ایران ثابت شود، اما آنها با خیانت و همکاری با اسرائیل در شورای حکام قطعنامه بر علیه ایران تصویب می‌کنند، و لذا باید در برابر این دشمنان محکم ایستاد.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه "ما هم تعداد سانتریفیوژها را افزایش می‌دهیم و پیشرفته‌تر نصب می‌کنیم و دوربین‌هایی که فوق وظیفه ما بود را جمع می‌کنیم" قابل تقدیر است و ضروری است که اینگونه صحبت شود تا به دشمن فرصت داده نشود.

وی در ادامه با اشاره به جراحی اقتصادی دولت و با تاکید بر اینکه چندین سال است مقام معظم رهبری در شعارهای سال به مسائل اقتصادی و رونق تولید اشاره فرموده‌اند، یادآور شد: فساد در عرصه اقتصاد بایستی جمع شود و این اقدام به نوعی انقلاب است و اگر این انقلاب انجام شود، مردم آثار آن را در راحتی معیشت خود خواهند دید.

حجت الاسلام فروغی افزود: سال‌ها کشورهای منطقه از ارز ۴۲۰۰ ایران بهره برده‌اند و امیدواریم امروز با این اقدام اقتصادی دولت هم رونق تولید اتفاق بیفتد و هم فساد از جامعه جمع شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم رکن انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: گلایه امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه از عدم حضور مردم بود و لذا با قدردانی از این ملت، باید به آنها نشان دهیم که مبارزه با فساد و رونق تولید یک امر جدی برای مسئولان است.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام علیکم و عرض ادب و احترام بنده عکس رو بدون نام شما دانلود کردم. باتشکر