دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه قزوین

حوزه/ با حضور رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری نور مجموعه نرم افزارهای این مرکز در کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) و مدارس علوم دینی حوزه علمیه استان نصب و قابل بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا روز گذشته در مراسم افتتاح نرم افزار پژوهش‌های قرآن و علوم اسلامی در مدارس علمیه امام صادق (ع) و شیخ الاسلام که با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه امام صادق(ع) یکی از مهمترین و شاخص‌ترین کتابخانه‌های تخصصی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی در استان است که در سال‌های اخیر هم منابع مختلفی در موضوعات مختلف به این مجموعه افزوده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا افزود: کتاب‌هایی که در کتابخانه تخصصی امام صادق(ع) قزوین موجود است، امروز به خوبی نیازهای طلاب، اساتید و دانشجویان را در موضوع علوم انسانی و اسلامی پاسخ می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کتابخانه امام صادق(ع) از حیث منابع و به لحاظ اعضاء یکی از کتابخانه‌های شاخص استان محسوب شده و نقش محوری در توسعه علوم دینی و فرهنگ عمیق دینی در سطح استان را ایفا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به دیجیتالی شدن کتاب‌های خطی این مجموعه توسط مسئولین کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: توافقی بین کتابخانه امام صادق(ع) حوزه علمیه قزوین و کتابخانه آستان مقدس رضوی انجام شد تا از کتاب‌های ارزشمند و نسخه‌های خطی این کتابخانه تصویربرداری شود، بنابراین حدود دو ماه عزیزانی از کتابخانه آستان قدس رضوی آمدند تا بتوانند این کار را به نحو مطلوب انجام دهند که خوشبختانه بیش از ۱۵۰۰ نسخه خطی به صورت حرفه‌ای تصویربرداری و در مراحل پایانی کار تدوین هستند.

وی تاکید کرد: رسالت حوزه علمیه یک رسالت تبلیغی می‌باشد که به دنبال معارف دین و سوق دادن مردم به معارف دین است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، پژوهش را پاشنه آشیل حوزه علمیه دانست و گفت: با توجه به اهمیت پژوهش و وظیفه طلاب در راستای نوآوری علمی در ابعاد علوم انسانی و اسلامی، بنابراین ضروری است از تمام توان خود برای حرکت در این مسیر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اساتید در کنار آموزش، فعالیت پژوهشی نیز انجام می‌دهند، مطرح کرد: هدف ما، ارتقا توانمندی پژوهشی و علوم دینی اساتید و طلاب است که این توانمند سازی همزمان در خصوص اساتید و طلاب انجام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه بانک دیجیتال کتابخانه ملی و مجلس شورای اسلامی مشتمل بر چند هزار عنوان کتاب نیز تهیه شده است، یادآور شد: این بانک دیجیتالی امروز در کتابخانه امام صادق(ع) قابل بهره برداری است و محققین می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به تشریح اقدامات انجام شده در راستای تقویت جایگاه پژوهشی حوزه پرداخت و عنوان کرد: راه‌اندازی نرم افزارهای علوم اسلامی، تأسیس پژوهش سرای حوزه علمیه، اخذ مجوز مجله تخصصی برای حوزه علمیه به جهت نشر مقالات علمی ارزشمند اساتید حوزه از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توانمندسازی پژوهشی استان است.

افتتاح نرم افزارهای مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در مدارس علمیه استان قزوین

انتهای پیام /

افتتاح نرم افزارهای مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در مدارس علمیه استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha