شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین برته، نسبت به بازتاب بین المللی دیدار آیت الله اعرافی با پاپ گفت: رسانه های بین المللی بسیار پرحجم به سفر پرداختند و مورد مشابهی در سفرهای قبلی شخصیّت های دینی و شیعی به واتیکان نداشته است و نکته مهم پرداختن رسانه های آکادمیک به این سفر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا برته، امروز در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گزارشی از اقدامات رسانه ای سفر آیت الله اعرافی و هیأت همراه به چند کشور اروپایی و دیدار با پاپ فرانسیس، بیان کرد: چنین سفری از جهات متفاوت و بویژه با وجود حساسیت های دینی و مسئله اوکراین و مواضع بین المللی جمهوری اسلامی، می توانست بسیار حساسیت برانگیز باشد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، تصریح کرد: با شکل گیری قرارگاه رسانه ای، متولیان رسانه ها و صاحب قلمان حضور داشتند و در جریان مبانی و فلسفه این سفر قرار گرفتند و تقریبا حاشیه جدی نسبت به این سفر ایجاد نشد و تدبیر خوبی محقق شد.

وی نسبت به بازتاب بین المللی این سفر، گفت: با درک محاذیر کلیساهای کاتولیک، پرداختن به این سفر بسیار حکیمانه در توییتر شخصی پاپ و واتیکان نیوز بازتاب داشت.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، تصریح کرد: رسانه های بین المللی بسیار پرحجم به سفر پرداختند و مورد مشابهی در سفرهای قبلی شخصیت های دینی و شیعی به واتیکان نداشته است و نکته مهم پرداختن رسانه های آکادمیک به این سفر بود با وجود اینکه در این چند ماه گذشته نسبت به مطالب انتقادی بسیار پرداخته شد.

وی بیان کرد: ورود شخصیت های آکادمیک و انتشار یادداشت‌های ایشان درباره این سفر، نشان از تشنگی و انتظار برای این سفر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha