پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به همکاری برای ورود به بازار مشترک جهانی، گفت: اکنون در جهان از علوم دینی به عنوان علوم اسلامی نام می بریم ولی نظام پایگاه های استنادی روشنی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه، امروز در نشست  شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه، به بیان نکاتی درباره سفر آیت الله اعرافی و هیئت همراه به کشورهای اروپایی پرداخت و گفت: ده مسئله مطرح شده از سوی شما با آقای پاپ، نیازمند به این است که در یک برنامه زمانبندی شده به ده مطالعه تطبیقی تبدیل شود و پژوهشگرهای اسلام و مسیحیت می توانند کمک کنند.

وی با اشاره به همکاری برای ورود به بازار مشترک بازار جهانی، گفت: اکنون در جهان از علوم دینی به عنوان علوم اسلامی نام می بریم ولی نظام پایگاه های استنادی روشنی ندارند و دیفک فکتور های تولیدات آن برای جامعه جهانی در عرصه علم شناخته شده نیست و اگر بتوانیم  همکاری کاری کنیم که اسلام و مسیحیت به عنوان دو دین پرجمعیت ورود مشترکی به بازار دانش جهانی داشته باشند می تواند موفق باشد.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه، بیان کرد: ما علم داریم ولی رفرنس دادن برای نشان دادن برتری ها بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه فلسفه فناوری در جهان که حوزه بسیار مهمی است، امروز در میان مسلمانان و پیروان ادیان فعال نیست و فلسفه فناوری را اگر مسیحیانی پیگیری می کنند، باورمندان به سکولاریسم پیگیری می کنند و بی تفاوت به پدیده اسلام و دین ناظر به اجتماع هستند؛ اگر بشود، ماموریتی به بخش مشخصی داده شود که زمینه سازی ورود دین دارها به عرصه فناوری باشد، بسیار موثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha